از بحران دندان‌پزشکی در بریتانیا تا احتیاط کره جنوبی در برابر مسکو

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 6 مارس 2023

دوشنبه، 6 مارس 2023، تایمز از خط و نشان بریتانیا برای پناهجویان به این کشور گفت و دیلی میرور از بحران دندان‌پزشکی در این کشور. نیویورک‌تایمز هم از وضعیت تسلیحاتی کره جنوبی بعد از جنگ اوکراین گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های تایمز، دیلی میرور و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

تایمز

چند روز پس از واژگونی قایق پناهجویان در سواحل ایتالیا، بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی روز دوشنبه، 6 مارس 2023، بر ممنوعیت ورود مهاجران به این کشو متمرکز بودند. «ورود مهاجران با قایق‌های کوچک به بریتانیا ممنوع می‌شود» عنوان گزارش اصلی روزنامه تایمز است که از پیشنهادهای دولت برای ممنوعیت ورود پناهجویان با قایق‌های کوچک به بریتانیا، گزارش می‌دهد. این روزنامه می‌گوید بر اساس قوانین جدید پیشنهادی، پناهجویان به رواندا یا «کشور سوم امن» دیگری فرستاده و از درخواست شهروندی بریتانیا منع می‌شوند.

دیلی میرور

«11 میلیون نفر از بحران دندان‌پزشکی NHS رنج می‌برند» عنوان گزارش اصلی دیلی میرور است. در این گزارش آمده  است: «11 میلیون نفر در سال گذشته به دلیل مشکلات در دریافت نوبت یا نگرانی در مورد هزینه‌ها، به مراقبت‌های دندان‌پزشکی دسترسی نداشتند. با توجه به اینکه از هر چهار بریتانیایی یک نفر نمی‌تواند وقت ملاقات دندانپزشکی بگیرد یا هزینه آن را بپردازد، تحقیقات دیلی میرور  گستردگی بحران دندانپزشکی NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) را از کندن دندان با بند کفش گرفته تا مراجعه به خارج از کشور نشان می‌دهد.»

نیویورک تایمز

نیویورک‌تایمز از وضعیت تسلیحاتی کره جنوبی بعد از جنگ اوکراین گزارش می‌دهد: «یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، این جنگ باعث تلاش جهانی برای تولید موشک‌ها، تانک‌ها، خمپاره‌ها و سایر مهمات شده است. تعداد کمی از کشورها با ‌سرعت کره جنوبی برای افزایش تولید اقدام کرده‌اند. سال گذشته، صادرات تسلیحات کره جنوبی 140 درصد افزایش یافت و به رکورد 17.3 میلیارد دلار رسید که شامل قراردادهایی به ارزش 12.4 میلیارد دلار برای فروش تسلیحات به لهستان، یکی از متحدان نزدیک اوکراین، بود. اما در حالی که کره جنوبی فروش تسلیحات خود را در سطح جهان گسترش می‌دهد، از ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین خودداری کرده است. احتیاط کره جنوبی تا حدی ناشی از بی‌میلی این کشور به خصومت و دشمنی آشکار با مسکو است…»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.