آمبولانس‌های هلال‌احمر در نجف و کربلا آماده خدمت به زائران ایرانی هستند

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی هلال‌احمر:

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از آمادگی آمبولانس‌های هلال‌احمر در نجف و کربلا برای خدمات رسانی به زائران ایرانی خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از ایکنا؛ حسین فضلی، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش زائران عتبات عالیات طی روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش تعداد زائران ایرانی در عراق، تیمی‌شامل متخصصان اطفال، متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، پرستاران، فوریت‌های پزشکی، تکنسین‌ها و مسئولان پذیرش از کشورمان وارد عراق شده و در درمانگاه‌های ایرانی شهرهای نجف و کربلا مستقر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه ایران در شهر نجف اشرف در هتل النباء واقع در خیابان امام علی(ع) (شارع امام علی) روبه روی جامع اسلامیه، و در کربلای معلی سمت حرم حضرت ابوالفضل(ع)، انتهای خیابان علقمی، هتل الماس شرق است که به صورت شبانه‌روزی به زائران ایرانی ارائه خدمت می‌کنند.

فضلی در ادامه به زائران ایرانی عتبات عالیات توصیه کرد با توجه به فرارسیدن عید نوروز و ازدحام زائران در شهرهای نجف و کربلا زائرانی که دارای بیماری مزمن هستند حتماً قبل از سفر به پزشک خود مراجعه و توصیه‌های لازم را دریافت کنند و داروهای خاص بیماری خود را بیش از میزان لازم برای روزهای سفر همراه داشته باشند.

توصیه به بیماران دیالیزی

وی به بیماران دیالیزی نیز توصیه اکید کرد که برگه آزمایش مربوط به هپاتیت B و HIV (نتیجه آزمایش که نشان می‌دهد به این بیماری‌ها مبتلا نیستند)، همچنین برگه‌ای که توسط پزشک متخصص نوشته شده و نشان‌دهنده ساعت دیالیز و وزن خشک (وزن مربوط به قبل و بعد از دیالیز) است، همراه داشته باشند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: زائران عتبات هنگام عزیمت به سفر حتماً وسایل شخصی خود به ویژه سجاده شخصی و ملحفه و به تعداد لازم ماسک همراه داشته باشند، حتماً از آب بسته‌بندی شده که در هتل‌ها در اختیار آنها است، استفاده کنند و از آبخوری‌های عمومی استفاده نکنند. قبل از مصرف میوه نیز میوه‌ها را ضد عفونی کنند و بعد شست‌وشو دهند بعد از بازگشت از حرم‌ها و بازار هم حتماً دست‌های خود را ضد عفونی کنند و شست‌وشو دهند.

وی ادامه داد: زائران در مجامع عمومی و شلوغ فاصله اجتماعی را رعایت کنند و ماسک خود را بر ندارند و از نزدیک شدن به افرادی که علائمی مثل سرفه، عطسه و آبریزش بینی دارند، خودداری کنند. همچنین تا حد ممکن از دست دادن پرهیز کنند.

فضلی تأکید کرد: اگر زائری دارای علائمی مثل تب، بدن درد، اسهال، آبریزش بینی، گلودرد و … بود حتماً به مدیر کاروان خود اطلاع بدهد و اگر زائر انفرادی است به مراکز درمانی مراجعه کند.

این علائم را جدی بگیرید

وی به زائران عتبات عالیات هشدار دارد که اگر علائمی از قبیل تب همراه با خونریزی، سرفه، اختلال در ریتم قلبی، وخامت در سیستم تنفسی و عصبی، کاهش هوشیاری، تشنج، درد قفسه سینه، اسهال حاد (سه تا چهار بار در روز) اسهال خونی و مسمومیت غذایی داشتند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند. همچنین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان زائران با توجه به اینکه مسافر هستند در اماکن عمومی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و مراعات ماه مبارک رمضان را داشته باشند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت نسبت به همراه داشتن مواد مخدر در عراق نیز هشدار داد و گفت: همراه داشتن مواد مخدر در کشور عراق جرم محسوب می‌شود و اکیداً ممنوع است و در صورت کشف چنین موادی فرد حتماً زندانی خواهد شد.

زائران حتماً خود را بیمه کنند

وی اضافه کرد: زائرانی که به کشور عراق عزیمت می‌کنند، اگر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت هستند بیمه می‌شوند ولی کسانی که به صورت آزاد و انفرادی هستند حتماً خود را در ایران تحت پوشش بیمه‌های مسافرتی قرار دهند تا اگر در عراق یا پس از بازگشت از سفر در ایران دچار بیماری شوند بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

فضلی خاطرنشان کرد: بیمارانی که در عراق نیاز به اعزام به بیمارستان‌ها دارند در شهرهای نجف و کربلا هلال‌احمر آمبولانس دارد که مسئولان آمبولانس‌ها به زبان عربی و فارسی مسلط هستند و زائران ایرانی در صورت نیاز در شهر نجف به بیمارستان امام علی (ع) که توسط هلال احمر ایران اداره می‌شود منتقل می‌شوند و در شهر کربلای معلی نیز به بیمارستان الحسین(ع) اعزام می‌شوند./پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.