افتتاح طرح امدادونجات در سواحل شمالی با مانور فراگیر نجات در دریا

مانور فراگیر امداد و نجات ساحلی در ساحل فریدونکنار با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، برگزار شد. با اجرای این مانور، طرح امدادونجات ساحلی در سواحل شمالی کشور با فرماندهی هلال‌احمر از امروز آغاز شد

به گزارش شهروند آنلاین؛ساعت ۱۱ صبح جمعه ۲۹ اردیبهشت بالگرد هلال احمر از آسمان، شناورهای نجات از دریا و آمبولانس‌های هلال احمر در خط ساحلی، عملیات نجات غریق و انتقال مصدومان احتمالی را در سواحل فریدونکنار انجام دادند و با اجرای این مانور، طرح امدادونجات ساحلی در بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز سواحل شمال کشور آغاز شد.

قبل از آغاز این مانور، مراسم افتتاحیه طرح ملی-منطقه‌ای ساماندهی سواحل با سخنرانی رئیس جمعیت هلال احمر آغاز شد. کولیوند در سخنانی، هدف‌گذاری طرح تابستانه امدادونجات ساحلی را کاهش ۵۰ درصدی تعداد مصدوم و فوتی دریا و سواحل نسبت به سال‌های گذشته دانست.

همچنین استاندار مازندران نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر گفت: نجات غریق در سواحل در هیچ کجا از مسئولیت‌ها، وظایف و اساسنامه جمعیت هلال‌احمر ذکر نشده است ولی از آن‌جایی که این جمعیت بر انجام هرکاری برای نجات جان مردم تاکید دارد، مسئولیت اجرای طرح نجات‌غریق بر عهده هلال احمر قرار گرفت.

این طرح با شراکت امدادگران هلال احمر و اعضای هیأت نجات‌غریق و غواصی استان‌های شمالی از امروز آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد یافت./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.