بریتانیا و رکود اقتصادی در سال آینده/ سیل سالمندان بی‌خانمان در آمریکا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 27 می 2023

شنبه، 27 می 2023، واشینگتن‌پست از سیل سالمندان بی‌خانمان در آمریکا گفت. گاردین تیتر زد: «بریتانیا آماده برای رکود اقتصادی قبل از انتخابات بعدی».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، واشینگتن‌پست، تایمز و دیلی صباح به شرح زیر است:

گاردین

«بریتانیا آماده برای رکود اقتصادی قبل از انتخابات بعدی» عنوان گزارش اصلی گاردین است. در این گزارش آمده: «اقتصاددانان به ریشی سوناک، نخست‌وزیر، هشدار داده‌اند که بریتانیا ممکن است پیش از انتخابات سراسری بعدی در سال آینده با رکود اقتصادی مواجه شود، این در حالی است که تورم به‌شدت بالا، نرخ بهره را قبل از انتخابات عمومی بعدی به بیش از 5 درصد می‌رساند.» این روزنامه می‌گوید که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که بانک مرکزی انگلستان ممکن است برای مهار تورم، بالاجبار اقتصاد بریتانیا را به سمت رکود ببرد.

واشینگتن‌پست

«برای سیل سالمندان بی‌خانمان، دسترسی به مراقبت‌های لازم دشوار است» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که در آن  می‌خوانیم: «بر اساس تخمین دولت، نزدیک به یک‌چهارم میلیون نفر از افراد 55ساله یا بالاتر حداقل در بخشی از سال 2019 در ایالات متحده بی‌خانمان بوده‌اند. آنها بخش آسیب‌پذیر 70 میلیون آمریکایی را که بعد از جنگ جهانی دوم متولد شدند، نمایندگی می‌کنند که به‌عنوان نسل انفجار جمعیت شناخته می‌شوند و جوان‌ترین آنها امسال 59ساله می‌شود. مدافعان حقوق بی‌خانمان‌ها در بسیاری از شهرهای بزرگ می‌گویند که شاهد افزایش تعداد افراد بی‌خانمان مسن بوده‌اند که نیاز به مراقبت‌های بهداشتی و مسکن دارند.»

تایمز

به گزارش تایمز، با مجموعه اقدامات وزرا در بریتانیا، به معلمان خارجی 10 هزار پوند برای کار در مدارس انگلیسی پیشنهاد می‌شود. این روزنامه در گزارش اصلی خود در روز شنبه، 27 می 2023، می‌گوید: «وزرای بریتانیایی در اقدام استخدامی برون‌مرزی برای پرکردن فرصت‌های شغلی خالی در کلاس‌های درس، به معلمان خارجی 10هزار پوند برای کار در مدارس انگلیسی پیشنهاد می‌دهند. امسال صدها معلم ریاضی، علوم و زبان از کشورهایی مانند هند و نیجریه وارد این کشور می‌شوند، همچنین برنامه‌هایی برای گسترش طرح‌های استخدام به سایر کشورها وجود دارد.»

دیلی صباح

«ترکیه برای دور دوم انتخابات تاریخی پای صندوق‌های رأی می‌رود» عنوان گزارش دیلی صباح چاپ ترکیه است که این‌گونه آغاز می‌شود: «آیا دوره طولانی‌مدت رجب طیب اردوغان به عنوان رهبر ترکیه به پایان خواهد رسید؟ آیا بلوک اپوزیسیون به رهبری کمال قلیچداراوغلو که نماینده ائتلاف مخالف 6حزبی است، سرانجام او را در متحدترین شکل خود شکست خواهد داد؟ رأی‌دهندگان یکشنبه، 28 می، در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم می‌گیرند. اردوغان با کسب بیش از 49 درصد آرا، شانس پیروزی را در دور اول با اختلافی اندک تا حدنصاب از دست داد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.