هوش مصنوعی نوع بشر را نیست‌ونابود می‌کند/ ترکیه زیر فشار غرب

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 31 می 2023

چهارشنبه، 31 می 2023، روزنامه دیلی‌میل تیتر زد: «هوش مصنوعی می‌تواند نوع بشر را نیست و نابود کند». فایننشال‌تایمز گفت که کشورهای غربی در حال افزایش فشار بر ترکیه هستند تا اجازه دهد سوئد به ناتو بپیوندد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌میل، فایننشال‌تایمز و ژاپن‌تایمز به شرح زیر است:

دیلی‌میل

«هوش مصنوعی می‌تواند نوع بشر را نیست و نابود کند» عنوان گزارش اصلی روزنامه دیلی‌میل است که از بیانیه‌ای هشدارآمیز با امضای کارشناسان برجسته گزارش می‌دهد که گفته‌اند فناوری هوش مصنوعی تهدیدی هم‌تراز با جنگ هسته‌ای و بیماری‌های همه‌گیر است. این روزنامه به نقل از بیانیه مشترک 350 کارشناس هوش مصنوعی که روسای شرکت‌های پیشرو در این فناوری نیز از آن حمایت کرده‌اند، می‌گوید که این موضوع باید «در کنار سایر خطرات در مقیاس اجتماعی مانند بیماری‌های همه‌گیر و جنگ هسته‌ای» در اولویت جهانی قرار گیرد.

فایننشال‌تایمز

به گزارش فایننشال‌تایمز، پس از انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در آخر هفته، کشورهای غربی در حال افزایش فشار بر ترکیه هستند تا اجازه دهد سوئد به ناتو بپیوندد. اردوغان تاکنون مانع این اقدام شده و سوئد را به پناه‌دادن به شبه‌نظامیان «پ‌ک‌ک» (یک گروه جدایی‌طلب کُرد) متهم کرده است. اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد، به این روزنامه گفته یک قانون ضد تروریسم که از روز چهارشنبه لازم‌الاجراست، آخرین بخش از توافق بین دو کشور را محقق می‌کند و فقط ولادیمیر پوتین از باقی‌ماندن سوئد خارج از ناتو، سود می‌برد.»

ژاپن‌تایمز

«ماهواره کره شمالی برای نظارت بر ایالات متحده و متحدان» عنوان گزارش اصلی روزنامه ژاپن‌تایمز در روز چهارشنبه، 31 می 2023، است. در این گزارش می‌خوانیم: «رسانه‌های دولتی کره شمالی روز سه‌شنبه، 30 می، اعلام کردند که این کشور تایید کرده است که اولین ماهواره جاسوسی خود را در ماه ژوئن به فضا پرتاب خواهد کرد. این در حالی است که یکی از مقامات ارشد این کشور از نیاز به نظارت «بلادرنگ» بر آمریکا و متحدانش، در حالی که آنها در حال برگزاری یک‌سری تمرینات نظامی مشترک هستند، گفته است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.