ترامپ آمریکا را در معرض خطر قرار داده است/ پس‌لرزه‌های پارتی‌گیت در انگلیس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 10 ژوئن 2023

شنبه، 10 ژوئن 2023، روزنامه‌های بریتانیایی بر استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق، از نمایندگی پارلمان انگلیس بر سر رسوایی موسوم به «پارتی‌گیت» متمرکز بودند. «کیفرخواست می‌گوید که ترامپ آمریکا را در معرض خطر قرار داده است» و «سوءاستفاده از اسرار هسته‌ای و نظامی که در 38 مورد ادعا شده است» هم عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز و چاینا دیلی به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

روزنامه‌های بریتانیایی در روز شنبه بر استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق، از نمایندگی پارلمان انگلیس متمرکز بودند. «جانسون از نمایندگی پارلمان بر سر پارتی‌گیت استعفا کرد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است که بر بیانیه استعفای جانسون تاکید کرده  که در آن گفته کمیته امتیازات -که بررسی می‌کند آیا او به نمایندگان مجلس در مورد پارتی‌گیت دروغ گفته است یا خیر- همچون دادگاهی پوشالی عمل می‌کند. جانسون در اوج قرنطینه‌های ناشی از کرونا مهمانی‌های متعددی برگزار کرده بود که این رسوایی‌ها به «پارتی‌گیت» معروف شد.

نیویورک‌تایمز

«کیفرخواست می‌گوید که ترامپ آمریکا را در معرض خطر قرار داده است» و «سوءاستفاده از اسرار هسته‌ای و نظامی که در 38 مورد ادعا شده است» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که در آن آمده: «دادستان‌های فدرال در کیفرخواستی که روز جمعه (9 ژوئن) منتشر شد، پرونده‌ای حاوی مدارکی ارائه کردند مبنی بر اینکه دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، اسرار امنیت ملی را با سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ای که از کاخ سفید برده بود، به خطر انداخته است و سپس برنامه‌ریزی کرده بود تا مانع دولت در بازپس‌گیری این اسناد شود.»

چاینا‌دیلی

«چین آماده ارتقای روابط با آفریقای جنوبی است» عنوان گزارش اصلی چاینادیلی است که در آن آمده: «شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری، روز جمعه بر آمادگی چین برای ارتقای سطح روابط خود با آفریقای جنوبی و حمایت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه تاکید کرد. شی در تماس تلفنی با سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی، بر پیوند ویژه برادری بین چین و آفریقای جنوبی به‌عنوان دو کشور مهم در حال پیشرفت تاکید کرد و گفت که روابط دوجانبه برای حفظ منافع مشترک کشورهای در حال پیشرفت از اهمیت استراتژیک قوی برخوردار است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.