از آشفتگی ادامه‌دار در حزب حاکم انگلیس تا سرکوب منتقدان صنایع آلاینده در هند

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 12 ژوئن 2023

دوشنبه، 12 ژوئن 2023، گاردین بر آشفتگی‌های مداوم در حزب محافظه‌کار انگلیس متمرکز بود. دستگیری نیکولا استورجن، وزیر اول سابق اسکاتلند، در پی تحقیقات پلیس درباره فساد در حزب ملی اسکاتلند (SNP)، تیتر یک بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، واشینگتن‌پست و دیلی‌تلگراف به شرح زیر است:

گاردین

«سران محافظه‌کار به جانسون گفتند خفه شو و برو» عنوان گزارش اصلی گاردین است که به آشفتگی‌های مداوم در حزب محافظه‌کار (حزب حاکم انگلیس) اشاره می‌کند و می‌گوید: «محافظه‌کاران ارشد به بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، و متحدانش گفته‌اند که «خفه شو و برو». این در حالی است که کمیته امتیازات -که بررسی می‌کند آیا او به نمایندگان پارلمان درباره پارتی‌گیت (میهمانی‌های جانسون در اوج قرنطینه‌های کرونا) دروغ گفته است یا خیر- آماده می‌شود تا آنچه را انتظار می‌رود گزارش تخلف در رفتار او باشد، امضا کند.» او به‌تازگی از نمایندگی پارلمان بر سر پارتی‌گیت استعفا کرد.

واشینگتن‌پست

«هند منتقدان صنعت زغال سنگ را سرکوب می‌کند» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که این‌طور آغاز می‌شود: «اندیشکده‌ای مستقل. شرکتی حقوقی. گروهی محیط زیستی. 7 سپتامبر، مقامات مالیاتی هند به‌طور همزمان به سه سازمان غیرانتفاعی بدون صدور بیانیه عمومی یورش بردند و بسیاری را در فضای دانشگاهی و سیاست هند مبهوت کردند. دولت آنها را منتقد گوتام آدانی، یکی از مردان ثروتمند هند و متحد سیاسی نارندرا مودی، نخست‌وزیر، می‌دانست. آنها در مسیر پروژه‌ای بحث‌برانگیز ایستاده بودند: یک معدن زغال سنگ (از آلاینده‌های محیط زیست) با مالکیت آدانی در جنگلی سرسبز در مرکز هند.»

دیلی‌تلگراف

بیشتر روزنامه‌های بریتانیایی دوشنبه بر دستگیری نیکولا استورجن، وزیر اول سابق اسکاتلند، در پی تحقیقات پلیس درباره فساد در حزب ملی اسکاتلند (SNP)، متمرکز بودند. دیلی‌تلگراف گزارش داد: «از حمزه یوسف، وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند، خواسته شده است که با این دستگیری، نیکولا استورجن باید از حزب ملی اسکاتلند تعلیق شود.» این روزنامه به نقل از کریگ هوی، رئیس محافظه‌کاران اسکاتلند، می‌گوید که «SNP همچنان در تاریکی و هرج و مرج غرق است». تصور می‌شود که تحقیقات بر استفاده از پول حزب برای اهداف نامناسب و نبود شفافیت در نحوه خرج کردن آن در دوران تصدی خانم استورجن متمرکز باشد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.