آماده‌باش برای دادگاه ترامپ/آغاز فصل جدید روابط چین و هندوراس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ سه‌شنبه، 13 ژوئن 2023

سه‌شنبه، 13 ژوئن 2023، «چین و هندوراس فصل جدیدی از روابط را آغاز کردند» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی بود. واشینگتن‌پست هم گزارش اصلی خود را به برگزاری دادگاه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در شهر میامی در ایالت فلوریدا اختصاص داد با این عناوین: «پرونده ترامپ میامی را می‌آزماید» و «ظاهر دادگاه، شهر را در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های چاینا‌دیلی، تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

چاینا دیلی

«چین و هندوراس فصل جدیدی از روابط را آغاز کردند» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است. در این گزارش آمده: «چین و هندوراس متعهد شدند که شراکتی با احترام متقابل، برابری، منافع دوجانبه و توسعه مشترک ایجاد کنند؛ این در حالی است که سران دو کشور شاهد امضای توافقنامه‌های همکاری متعدد در روز دوشنبه در پکن بودند. در جریان دیداری تاریخی در پکن، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، و خانم شیومارا کاسترو، رئیس‌جمهوری هندوراس، تبادل نظر عمیقی در مورد چشم‌انداز روابط دوجانبه و موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای داشتند.»

تایمز

برخی روزنامه‌ها بریتانیایی بر جزییات تحقیقات نقض قوانین کووید از سوی دولتمردان بریتانیا متمرکز بودند. به گزارش تایمز، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان پارلمان انگلیس که درباره بوریس جانسون تحقیق می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که نخست‌وزیر پیشین بریتانیا عمدا پارلمان را درباره میهمانی‌هایی که در اوج مقررات کرونا در داونینگ استریت (محل اسکان و کار نخست‌وزیران انگلیس) برگزار کرده و به پارتی‌گیت معروف شد، گمراه کرده است. تایمز می‌نویسد انتظار می‌رود این هفته گزارش کامل تخلف جانسون منتشر شود. او به‌تازگی از نمایندگی پارلمان استعفا کرد.

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست گزارش اصلی خود را به برگزاری دادگاه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در شهر میامی در ایالت فلوریدا اختصاص داد با این عناوین: «پرونده ترامپ میامی را می‌آزماید» و «ظاهر دادگاه، شهر را در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد». در گزارش آمده: «دونالد ترامپ منتظر اولین حضور برنامه‌ریزی‌شده خود در دادگاه بود تا با اتهامات جنایی فدرال روبه‌رو شود، در حالیکه سه‌شنبه مقامات میامی متعهد شدند که شهرشان را با وجود جمعیت احتمالی زیاد، ایمن نگه دارند. برنامه‌ریزی لجستیکی و امنیتی پیش از این دادگاه بر ماهیت بی‌سابقه‌بودن حضور ترامپ در دادگاه تأکید کرد؛ هیچ رئیس‌جمهوری‌ سابقی هرگز در یک پرونده جنایی فدرال متهم نبوده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.