تلاش برای عصبی کردن مردم علیه جمهوری اسلامی در جریان است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به این‌که «جنگ جهانی رسانه‌ای علیه دولت، تشدید و پیچیده شده است»، گفت: باید با ابزار رسانه در مقابل آن قرار بگیریم

به گزارش شهروند آنلاین؛سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در افتتاحیه همایش سه روزه روابط عمومی های وزارت ارتباطات، استان ها، شرکت ها و سازمان های تابعه، با اشاره به این‌که «یکی از وظایف اصلی من و شما تبیین است»، گفت: با تبیین می توان ابهام و شبهه را برطرف کرد.

وی با اشاره به این‌که «کار روابط عمومی بر اساس اطلاعات و ارتباطات است»، افزود: باید توجه داشته باشیم دولت بزرگترین تولیدکننده خبر در کل کشور است و نمی‌توان خبر را بدون دولت تصور کرد. به عبارتی بیشترین کنشگری ارتباطی و تولید اطلاعات را دولت دارد و وظیفه ما طراحی خبر و رویداد است تا تصویرسازی از آن سازمان و دستگاه صورت بگیرد. در شرایطی هستیم که بدلیل طراحی‌هایی که علیه جمهوری اسلامی می شود در آماج حملات شدید با پایه رسانه هستیم و تلاش برای عصبی کردن مردم در جریان است که گاه این استمرار در عصبی کردن و اعمال خشونت باعث از بین رفتن سازمان رسانه‌ای ما می شود.

وی وظیفه روابط عمومی‌ها را ایجاد امید و امیدآفرینی عنوان کرد و افزود: امیدآفرینی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید از همه ظرفیت های رسانه برای این منظور استفاده کنیم.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت اقدامات سازمان فضایی کشور را نمونه‌ای از مصادیق امیدآفرینی عنوان کرد و گفت: اقدامات این سازمان در حوزه فضایی باید درست برجسته سازی شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی به جنگ جهانی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی که از سال ها پیش راه افتاده اشاره کرد و افزود: امروز این جنگ تشدید شده و اشکال پیچیده ای به خود گرفته و باید با ابزار رسانه درجهت خنثی سازی آن کار کنیم که هدف آن آماج قرار دادن جمهوری اسلامی است و القای ناکارآمدی در مسایل اقتصادی است تا به نقاط امید مردم کمتر توجه کنند. البته همه آنچه که باید انجام شود از طریق رسانه نیست و باید در میدان اتفاقی بیفتد تا از طریق رسانه آن را منعکس کنیم.

وی در مورد کارکرد صنعت هالیود برای غرب نیز افزود: غرب صنعت هالیوود را برای تصویرسازی هیمنه قدرت آمریکا و جا انداختن فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی راه اندازی کرد. آن یک فریم عکسی از جوان پاسدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس که ۱۰ نیروی آمریکایی را دستگیر کرده، ۱۰۰ سال فعالیت صنعت تصویرسازی قدرت آمریکا را از بین برد که این نشان می دهد باید از ابزار رسانه به خوبی استفاده کرد.

خلجی با تاکید بر این‌که «در این مسیر باید هماهنگ عمل کنیم»، افزود: طراحی دشمن این است که در یک پروژه امنیتی و رسانه‌ای با ناامیدسازی مردم و در ادامه با به هم ریختن تعادل بازار بدنبال ایجاد نارسایی، القای ناتوانی و ناکارآمدی کنند. در این سال ها آرایش رسانه‌ای دشمن تغییر اساسی کرده و به حالت آفندی درآمده و در این آرایش نه تنها به نقاط ضعف بلکه به نقاط قوت ما نیز مثل سفر متعدد رییس جمهوری به استان‌ها حمله می‌کنند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.