نقشه سردار قلابی برای تعرض سریالی به زنان

جزئیات دستگیری و حرف های تکان دهنده طعمه های شیاد سابقه دار

سابقه‌دار است، ولی از سه سال قبل تصمیم گرفت سناریوی وحشتناکی برای فریب زنان و کلاهبرداری و سرقت از مردم اجرا کند. خود را سردار یک ارگان نظامی معرفی می‌کرد و به بهانه بازداشت یا حتی ازدواج، زنان را به ساختمان‌ها و خانه‌های مختلف می‌کشاند و به آنها تعرض می‌کرد. پول و اموال با ارزش‌شان را می‌دزدید و متواری می‌شد و دوباره با هویت جدید سراغ سوژه‌ای تازه می‌رفت. گاهی اوقات ساختمان‌های نیمه‌کاره خلوت را برای انجام تبهکاری‌هایش انتخاب می‌کرد و گاهی اوقات نیز به بهانه‌های مختلف به خانه زنان می‌رفت. او اما به همین خلافکاری‌ها اکتفا نکرد، از مردان نیز به بهانه تهیه وام، پول‌های کلان به جیب زد. این مجرم خطرناک که سه سال در تعقیب پلیس بود و به جز تهران در استان‌های مختلف دیگر نیز دست به آزارگری و کلاهبرداری زده بود، درنهایت در عملیات ویژه پلیسی دستگیر شد.

سیما فراهانی _ شهروندآلاین| این مجرم خطرناک از اوایل شهریور سال 99 تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفت، زمانی که پرونده‌ای از کلانتری 179خلیج به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. طبق اظهارات شاکی که زنی جوان بود، مردی با نقش‌پردازی در پوشش مامور اقدام به آزار و اذیت او کرده و متواری شده بود.

تعرض به بهانه بازداشت

زن جوان به پلیس گفت: «مردی حدودا 50ساله با ریش سفید و درشت اندام در نقش یک مامور سراغ من آمد. او درست جلوی در خانه‌ام، وقتی داشتم بیرون می‌آمدم، سد راهم شد و مدعی شد به‌خاطر مصرف مواد‌مخدر باید همراهش به اداره پلیس بروم. خیلی شوکه شدم، چون اصلا مواد مصرف نمی‌کنم، ولی او اصرار داشت که از من شکایت شده است و باید همراهش بروم.

از او مدارک خواستم که یک کارت شناسایی به‌عنوان مامور پلیس نشان داد. او به بهانه‌های واهی و با تهدید که باید سه روز بازداشت شوم، مرا به یک ساختمان که ادعا می‌کرد مقر پلیس است، برد و در راه‌پله‌های ساختمان خالی از سکنه مرا مورد تعرض قرار داد، تمام پول و طلاهایم را سرقت کرد و متواری شد.»

با اعلام این شکایت، تحقیقات برای دستگیری متهم از سوی کارآگاهان پلیس کلید خورد. دوربین‌های مداربسته در نزدیکی صحنه جرم بازبینی شد و تصویر مرد شیطان‌صفت در دوربین‌های مداربسته یکی از بیمارستان‌های پایتخت به‌دست آمد. با این حال، در ادامه مسیر کارآگاهان هیچ سرنخی از متهم به‌دست نیاوردند و تلاش برای دستگیری او در دستور کار قرار داشت.

نقشه سردار قلابی برای زن دستفروش

سه سال از این پرونده گذشت تا اینکه اوایل اردیبهشت امسال زنی دستفروش در تماس با پلیس 110 اعلام کرد مردی در نقش سردار یکی از ارگان‌های نظامی نزد او رفته و مدعی شده که می‌تواند وام کم‌بهره بگیرد.

با تماس این زن، ماجرا به کارآگاهان اداره 16مخابره شد. با توجه به مشخصات ظاهری که زن جوان به پلیس گزارش کرده بود، کارآگاهان احتمال دادند این مرد همان شیاد تحت تعقیب است. زن دستفروش در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران حاضر شد و زمانی که تصویر مرد تحت تعقیب را که از دوربین‌های بیمارستان به‌دست آمده بود، مشاهده کرد، گفت که او همان سردار قلابی است. کارآگاهان با تحقیق از زن جوان سرنخ‌های مهمی به‌دست آوردند و هویت متهم که یکی از مجرمان سابقه‌دار است، به‌دست آمد.

بازداشت متهم در مسافرخانه

با شناسایی‌شدن متهم، عملیات دستگیری او آغاز شد و با اقدامات اطلاعاتی رد مخفیگاه متهم در نزدیکی یک مسافرخانه در میدان فردوسی به‌دست آمد. درنهایت کارآگاهان در عملیات پلیسی، این مرد را دستگیر کردند. آنها در ابتدا نخستین شاکی این پرونده را که به بهانه بازداشت، هدف تعرض قرار گرفته بود، به پلیس آگاهی دعوت کردند. این زن وقتی در برابر متهم قرار گرفت، او را شناسایی کرد.

کلاهبرداری و تعرض‌های سریالی در نقش خواستگار

کارآگاهان در بررسی‌های بیشتر سوژه‌های این مرد متجاوز را شناسایی کردند. در ادامه مشخص شد که متهم، زنان و حتی مردان بیشتری را هدف تبهکاری‌های خود قرار داده است. پلیس اعلام کرد که این مرد در نقش خواستگار و سردار یک ارگان نظامی سراغ زنان می‌رفته و با نقش‌پردازی اقدام به رابطه شیطانی می‌کرده و پول و اموال با ارزش آنها را به سرقت می‌برده است.

حتی یکی از شاکیان به ماموران گفت: «این مرد به بهانه دوستی و ازدواج، با من ارتباط گرفت. او ‌گفت که سردار نظامی است و وضعیت مالی خوبی دارد و به همین بهانه به خانه‌ام آمد. او سه روز در را روی من قفل کرد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد، بعد هم اموالم را دزدید و فرار کرد.»

سرقت از مردان

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام جزئیات این پرونده گفت: «متهم از چند مرد نیز به بهانه گرفتن وام‌های سود پایین پول گرفته و در شهرهای گیلان، مشهد و شیراز زنان را هدف نیت شوم خود قرار داده است.» قاضی منافی آذر از شعبه 11 دادگاه یک کیفری استان تهران با درخواست انتشار چهره متهم خواست تا چنانچه افرادی در دام این مرد گرفتار شده‌اند، به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

طرح شکایت

این در حالی است که قاضی پرونده نیز در گفت‌وگویی جزئیات دیگری از این پرونده را روایت کرد: «این مجرم مدت‌هاست که از خانواده‌اش جدا شده و زن و بچه‌هایش را رها کرده است. او سال‌ها با مدارک و هویت‌های جعلی زندگی می‌کرد. متهم گاهی خانه‌های مختلف را به‌مدت چند روز اجاره می‌کرد و سوژه‌هایش را به آنجا می‌کشاند، گاهی هم ساختمان‌های نیمه‌کاره را شناسایی می‌کرد.

مجرم با بیان مشکلات اخلاقی یا مصرف مواد‌مخدر، شاکیان را فریب می‌داد و آنها را به بهانه بازداشت، به مخفیگاهش می‌کشاند. احتمالا شاکیان این پرونده خیلی بیشتر باشند و حتی ممکن است یک‌سری به‌خاطر آبرویشان طرح شکایت نکرده باشند. این افراد باید بدانند که موضوع پرونده قطعا نزد پلیس و دستگاه قضایی محفوظ می‌ماند و می‌توانند با اطمینان خاطر طرح شکایت کنند. او سابقه‌دار است و قبلا نیز به‌خاطر کلاهبرداری دستگیر شده و به زندان رفته بود.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.