سلطانی‌فر و سجادی، رفیق داورزنی هستند!

بهنام محمودی: داورزنی با پارتی و لابی در فدراسیون مانده است

به بهانه هفتمین شکست تیم‌ملی والیبال در مسابقات لیگ جهانی 2023 سراغ بهنام محمودی، ستاره سابق تیم‌ملی والیبال، رفتیم تا با او درباره افت فاحش تیم‌ملی صحبت کنیم. محمودی در این گفت‌وگو، مدیریت محمدرضا داورزنی را علت اصلی این مشکلات عنوان کرده که در ادامه می‌توانید قسمت‌های منتخبی از این گفت‌وگو را بخوانید.

به گزارش شهروند آنلاین، به بهانه هفتمین شکست تیم‌ملی والیبال در مسابقات لیگ جهانی 2023 سراغ بهنام محمودی، ستاره سابق تیم‌ملی والیبال، رفتیم تا با او درباره افت فاحش تیم‌ملی صحبت کنیم. محمودی در این گفت‌وگو، مدیریت محمدرضا داورزنی را علت اصلی این مشکلات عنوان کرده که در ادامه می‌توانید قسمت‌های منتخبی از این گفت‌وگو را بخوانید.

فدراسیون منتقدان را حذف می‌کند!

ما مدت‌هاست مشکلات تیم‌ملی را عنوان می‌کنیم، اما گوش شنوایی نیست. به بازیکنان تیم‌ملی خسته نباشید می‌گویم و می‌دانم که آنها زحمت خود را کشیدند، اما توقع مردم و کارشناسان کاملا بحق است. تیم‌ملی ما در حال حاضر مانند بیماری است که نمی‌خواهد بیماری‌اش را بپذیرد. ما هر چه انتقاد می‌کنیم، نهایتا می‌آیند یا ما را ممنوع‌التصویر می‌کنند یا حذف می‌شویم. در نهایت هم می‌گویند چون خودش در فدراسیون نیست، انتقاد می‌کند، در حالی که من عاشق والیبال هستم و اصلا والیبال برای ماست که سال‌ها خاک آن را خوردیم. 15 سال در تیم‌ملی زحمت کشیدم و همزمان تحصیلات عالیه هم دارم.

در این سال‌ها استعدادیابی و جانشین‌پروری نداشتیم

در این سال‌ها دیدیم که والیبال با اقبال عمومی مواجه شده و مردم رو به این ورزش آوردند. ظرفیت و استعداد هم در کشور ما بسیار است، اما آیا استعدادیابی انجام دادیم؟ یا جانشین‌پروری داشتیم؟ نباید دیدگاه ما استفاده از یک نسل باشد و باید به فکر گذاشتن جانشین برای بازیکنان هم باشیم. در بحث مربی، داور و حتی مدیریت هم از همان قدیمی‌ها استفاده می‌شود. ما مدیری می‌بینیم که 70 سال دارد و همچنان در فدراسیون والیبال است. اینها باید بروند و جا را به جوان‌ترها بدهند. باید به تفکرات دیگر هم میدان داد. شما می‌بینید که دو بازیکن تاثیرگذارمان را در برابر فرانسه نداشتیم و همه گفتن علت شکست‌مان این بوده، سوالم این است که آیا ما نباید فکر این روزها را می‌کردیم و یک تیم دوم پرورش می‌دادیم؟ فدراسیون یا باید تصمیم می‌گرفت به آمریکا نرویم یا اگر رفتیم دیگر این بهانه‌جویی‌ها فایده ندارد.

برای مربی تیم‌ملی کلاس برگزار می‌کنند!

آقای داورزنی می‌گوید که برای ارتقای سطح فنی بهروز عطایی، او را به کلاس خواهند فرستاد. مربی تیم‌ملی باید از دانش برخوردار باشد، نه اینکه رئیس فدراسیون به فکر پرورش او باشد. من خودم زمانی که کاندیدای ریاست فدراسیون بودم، سه گزینه را برای هدایت تیم‌ملی داشتم که یکی از آنها عطایی بود، علت هم این است که نظام می‌خواهد ما به سمت انتخاب از ظرفیت‌های کشورمان برویم. اما این‌کار باید روی اصول انجام شود و من هم موافقش هستم. باید چندین مربی پرورش دهیم و از ظرفیت تمام آنها استفاده کنیم.

داورزنی شو اجرا می‌کند

آقای داورزنی در شو اجراکردن مهارت بالایی دارند و با برخی از خبرنگاران رفیق هستند تا علیه‌شان چیزی ننویسند. اینکه می‌گویند فدراسیون جهانی رنکینگ ایران را ثابت نگه خواهد داشت، یک شوی دیگر توسط آقای داورزنی است. مگر چنین چیزی ممکن است؟ تیم‌های دیگر اگر ما را ببرند به رده بالاتر صعود می‌کنند و ما هم سقوط خواهیم کرد. ایشان همین الان هم با لابی و پارتی بیش از چیزی که باید در فدراسیون ماندگار شده است و دو سه ماه دیگر دورانش تمام خواهد شد. او در دوران آقای سلطانی‌فر با او لابی می‌کرد و حالا هم با آقای سجادی. با آقای روحانی هم دوست بودند و ایشان از آقای داورزنی حمایت می‌کرد. ایشان با همین لابی‌ها تاریخ بازنشستگی‌اش را عقب انداخت و در فدراسیون ماندگار شد.

من اگر رئیس فدراسیون بودم الان جزو چهار تیم برتر جهان بودیم

آقای داورزنی 17 سال است که در فدراسیون حضور دارند و انواع لابی‌ها را داشته‌اند. اگر من این مدت رئیس فدراسیون بودم و این امکانات را در اختیار داشتم، به شما قول می‌دهم که تا الان جزو چهار تیم برتر جهان بودیم.

البته در پایان هم از زحمات آقای داورزنی تشکر می‌کنم، چراکه تا قبل از این دو سه سال اخیر، عملکرد چندان بدی نداشتند.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.