مخاصمه، تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست

گزارش صلیب سرخ جهانی از آثار تغییرات اقلیمی بر تشدید نیازهای انسانی در خاورمیانه و نزدیک

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو، دمای بالا و منابع کمیاب آب شیرین، خشکسالی و بارندگی شدید به طور فزاینده‌ای در سراسر منطقه در حال گسترش است و مخاصمات طولانی مدت ظرفیت سازمانی در حاکمیت محیطی را تضعیف می‌کند و به منابع طبیعی آسیب وارد می‌سازد.

شهروند آنلاین؛ بر اساس گزارش جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و صلیب سرخ نروژ، اقدامات اقلیمی در خاورمیانه در مناطقی که تحت تأثیر مخاصمات مسلحانه قرار گرفته‌اند بسیار ضعیف است، و شکننده‌ترین و بی‌ثبات‌ترین مکان‌ها تقریباً به طور کامل از اعتبارات مالی مؤثر در این خصوص بی­‌بهره‌­اند.

دسترسی به آب پاکیزه دشوارتر می­شود و نظام‌­های معیشتی مختل شده است. اثرات بهداشتی مانند سوء تغذیه، بیماری­‌های قابل انتقال از طریق آب و بیماری­‌های تنفسی به طور نگران کننده ای در حال افزایش است.

فابریزیو کاربونی، مدیر منطقه‌­ای کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ در منطقه خاورمیانه و نزدیک گفت: «مرگ، جراحت و ویرانی، آثار مخرب و شناخته­‌شده مخاصمات مسلحانه است.

چالش­‌هایی که ساکنان باید تحمل کنند و به دلیل ترکیب وحشتناک مخاصمه، تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست بر آنها فائق شوند کمتر شناخته‌­شده است.»

گزارش جدید نشان می­‌دهد که چگونه پیامدهای انسانی تخریب محیط زیست و تغییرات اقلیمی با مخاصمات مسلحانه در خاور نزدیک و میانه تشدید می­‌شوند.

عنوان این گزارش که از طریق مشارکت بین کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ و صلیب سرخ نروژ، همراه با کمک فنی از مرکز اقلیمی صلیب سرخ و هلال احمر تهیه شده است، «انجام سازگاری مناسب: رسیدگی به اثرات ترکیبی تغییرات اقلیمی، تخریب محیط زیست و مخاصمه در خاورنزدیک و میانه،» نام دارد.

خانم آن بِرگ، دبیرکل صلیب سرخ نروژ گفت: «این گزارش جدید، بر چالش فوریِ سیاست­گذاران در مقابله مستقیم با چالش اقلیمی منطقه تاکید دارد. توزیع مالی کنونی آب و هوا تقریباً به طور کامل شکننده‌ترین و ناپایدارترین مناطق را نادیده گرفته است. از دیدگاه بشردوستانه روشن است که این شرایط باید تغییر کند.

این گزارش که متن کامل خلاصه سیاست­گذاری را در بر دارد از طریق این لینک قابل دسترس است.

// انتهای پیام

صلیب سرخ چگونه از پزشکی قانونی استفاده می کند؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.