زلزله خوزستان تلفات نداشت

فرماندار رامشیر گفت: فقط برخی خانه های روستایی در مشراگه ترک خورده است

فرماندار رامشیر در استان خوزستان گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی از بخش مشراگه این شهرستان که کانون زمین لرزه 5/3 ریشتری عصر امروز یکشنبه بود ، تاکنون این زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است.

به گزارش شهروند آنلاین، عبدالرضا احسانی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر این زمین لرزه، تنها دیوار برخی از خانه‌های روستایی دچار ترک خوردگی شده اند اما ارزیابی‌ها همچنان در حال انجام است و نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند.

وی گفت: با توجه به وقوع سه پس لرزه، تمامی نیروهای امدادی شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت هرگونه اتفاق با کمترین زمان ممکن خدمات‌رسانی کنند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر ظهر امروز شهر مشراگه از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر را لرزاند.

بنا بر اطلاعیه مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۳ کیلومتری زمین، در طول جغرافیایی ۴۹.۴۳ و عرض جغرافیایی ۳۱.۰۸ در ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه رخ داده است.

این زمین لرزه در بیشتر نقاط استان از جمله آبادان، هفتکل و ماهشهر احساس شد.

هلال احمر در حالت آماده باش

در همین حال، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مراکز امداد و نجات هلال احمر چهار شهرستان ماهشهر، امیدیه، رامشیر و آغاجاری به دنبال وقوع زمین لرزه در شهر مشراگه از توابع شهرستان رامشیر به حالت آماده‌باش درآمده اند.

عباس نجفی در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا افزود: زمین‌لرزه با مرکزیت روستای ” چم صُبی” در هفت کیلومتری شهر مشراگه از توابع شهرستان رامشیر رخ داده است.

وی گفت: سه تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر برای ارزیابی خسارت‌های احتمالی از وقوع زمین لرزه به ۲ روستای “چم صبی” و “اگله” اعزام شده ولی هنوز اطلاعاتی از میزان خسات مالی و جانی احتمالی اطلاع‌رسانی نشده است.

نجفی ادامه داد: در صورت نیاز به تجهیزات و امکانات امدادی و یا برپایی مرکز اسکان اضطراری اقدامات لازم انجام می‌شود. 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.