بازداشت 7 مظنون در پرونده قتل مهرجویی‌

سخنگوی فراجا: این افراد طی عملیات‌های جداگانه در نقاط مختلف کشور دستگیر شدند

همزمان با اعلام روز چهارشنبه به عنوان روز تشییع پیکر «داریوش مهرجویی» کارگردان بزرگ ایرانی و همسرش که شنبه شب در ویلای خود حوالی کرج به قتل رسیدند، سخنگوی فرماندهی کل نیروی انتظامی اعلام کرد تاکنون هفت نظر به ظن دست داشتن در قتل خانواده مهرجویی بازداشت شده اند.

به گزارش شهروندآنلاین به نقل از فراجا، سردار «سعید منتظرالمهدی» امروز دوشنبه با حضور در صحنه جرم گفت: کارآگاهان در ادامه اقدامات و ارتباطات فنی در سه حوزه اطلاعاتی، آزمایشگاهی و میدانی هفت نفر از مظنونان پرونده را طی عملیات‌های جداگانه تا پاسی از شب گذشته در نقاط مختلف کشور دستگیر کردند.

به گفته او، در این زمینه ابعاد تازه‌ای از فرایند کشف ایجاد شد. کماکان تحقیقات به صورت جدی در حال انجام است. شواهد و قرائن حکایت از اخبار امیدوارکننده در قطعیت در کشف جرم را دارد.

سخنگوی فراجا شب گذشته نیز گفته بود که کارآگاهان درباره قتل داریوش مهرجویی به سرنخ‌های جدیدی رسیده و در این رابطه چهار نفر مظنون شناسایی و ۲ نفر دستگیر شده اند.

در همین حال، اعلام شد مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش، خانم وحیده محمدی‌فر  از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر آنان برای تدفین به قطعه هنرمندان بهشت زهرا انتقال خواهد یافت.

سخنگوی خانه سینما نیز گفته است که پس از بحث و بررسی درباره قتل هولناک این کارگردان سینما در خانه سینما مقرر شد که از روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه به نشانه احترام، سه روز عزای عمومی برای اهالی سینما و دوستداران آقای مهرجویی اعلام و همزمان با مراسم تشییع نیز یک روز تمام پروژه‌های سینمایی در سراسر کشور تعطیل شود.

داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران، جمعه شب گذشته در ویلای شخصی خود در فردیس کرج به همراه همسرش توسط فرد یا افرادی ناشناس به قتل رسید.

گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی اجساد، علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش را خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال انتشار خبر تلخ و ناگوار درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش، با برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ در محل وزارتخانه با نهادها و دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی و دریافت گزارش‌های کامل، سازمان سینمایی و مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول پیگیری و گزارش درباره این پرونده کرد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای نیز به صورت جداگانه، دستور پیگیری و رسیدگی سریع به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش را صادر کرده اند.

رئیس جمهور با تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش‌های انتظامی و امنیتی دستور داد تا با جدیت و سرعت مضاعف موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع رسانی شود.

رئیس قوه قضاییه نیز امروز دوشنبه (۲۴ مهر) در نشست شورای عالی قوه قضاییه به موضوع قتل یک کارگردان سینما و همسرش  اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای امر، مسئولان قضایی مربوطه به موضوع ورود کرده و من نیز شخصاً پیگیری و تاکید کردم که با بهره‌گیری از همه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلان شناسایی شوند و پرونده آنها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

وی افزود: این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌گردد و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به این مقولات و موضوعات متناظر، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب و القاء ترس و ناامنی می‌کنند.

هنرمندان و شخصیت های مختلف فرهنگی و سینمایی نیز با صدور بیانیه ها یا پیام هایی، نیز از شنیدن خبر بهت آور و مرگ دلخراش مهرجویی را ابراز تاسف و تاثر کرده و شخصیت هنری و انسانی او را ستوده اند.

داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های نامدار سینمای ایران بود که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.