احداث 30 هزار خانه هلال در دستور کار

این خانه ها ظرف 5 سال آینده برای کمک های امدادی و آموزش های همگانی ایجاد می شود

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای سیاست‌گذاری خانه‌های هلال کشور از احداث 30 هزار خانه هلال تا 5 سال آینده خبر داد.

به گزارش شهروندآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، «یعقوب سلیمانی» در جلسه شورای سیاست‌گذاری خانه‌های هلال گفت: خانه‌های هلال بر پایه الگوی حکمرانی شبکه‌ای مورد قبول دنیا بنا شده و ما تجربیات ارزشمند و مثبتی در حوزه مدیریت اجتماع‌محور که در خانه‌های هلال مدنظر گرفته شده است، داریم.

وی با اشاره به این که خانه‌های هلال، از مردم و برای مردم است، ادامه داد: در این خانه‌هاست که برای اهالی محلی، برنامه‌های سازنده و آموزش همگانی ارائه می‌شود. بنابراین، اهمیت دارد که توسعه کمی و کیفی خانه ‎های هلال انجام و تا 5 سال آینده به 30 هزار خانه افزایش پیدا کند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: خانه‌های هلال باید در همه مناطق کشور توسعه پیدا کند اما اولویت ما، توسعه در مناطق محروم 2020 است.

سلیمانی، با اشاره به لزوم تشکیل تیم‌های امدادی در خانه‌های هلال گفت: با وجود تیم‌های امدادی محلی می‌توان اسکان اضطراری، حمایت‌های روانی محدود و عملیات جست‌وجو و آواربرداری سطحی را در زمان بحران انجام داد، تا زمانی که تیم‌های تخصصی امدادی به محل حادثه می‌رسند.

بر اساس این گزارش، از زمان راه‌اندازی خانه‌های هلال، حدود 7 هزار خانه هلال در مناطق مختلف روستایی و محلات کم‌برخوردار شهری راه‎‌اندازی شده است که در سال‌های اخیر با توجه به لزوم گسترش آموزش‌های امدادی اجتماع‌محور، 300 هزار نفر از کلاس‌های آموزش امدادی 8 ساعته این جمعیت در خانه‌های هلال سراسر کشور، بهره‌مند شده اند.

در این مدت 2500 نفر از افراد تحصیل کرده عضو این خانه‌ها، آموزش‌های مربی‌گری دریافت کرده و آماده تدریس دوره‌های مذکور در خانه‌های هلال شدند. 600 نفر از مسئولین خانه‌های هلال، تحت آموزش مبانی و روش‌های مدیریت اجتماع‌محور قرار گرفتند. در سال گذشته نیز 600 میلیارد ریال از محل کمک‌های بین‌المللی و بودجه‌های داخلی برای تجهیز 340 خانه هلال برتر هزینه شد.

در همین حال، طی  6 مانور آموزش سراسری و با مشارکت 500 هزار نفر، تمرین‌های آمادگی در برابر سیل و زلزله برگزار شد و یک میلیون نفر از برنامه‌های پیشگیرانه و آگاه‌سازی خانه‌های هلال بهره‌مند شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.