بهره برداری از 10 طرح بزرگ آبی در کردستان با حضور رییس جمهوری

رئیس جمهور گفت: با افتتاح طرح‌های مختلف آب و فاضلاب کردستان، وضعیت آبرسانی به شهرها و روستاهای این استان بهبود یافته و ۵۰ درصد تنش‌آبی رفع شده است.

به گزارش شهروندآنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز جمعه در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ دائم بویین شهرستان بانه اظهار کرد: در این سفر ۱۰ طرح بزرگ آبی در کردستان به بهره‌برداری رسید که هر کدام در جای خود بسیار اثربخش است از جمله ۲ سدی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت یا کارهایی که در مورد تصفیه خانه‌ها، آب دریاچه زریوار مریوان و حوزه فاضلاب انجام شد.

رئیس جمهور با اشاره به بهره‌برداری از طرح های حوزه آب در استان کردستان، گفت: با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها ۵۰ درصد از تنش آبی استان برطرف شده و تلاش دولت رفع مشکلات مربوط به حوزه آب در این استان است.

آیت الله رئیسی از وزیر نیرو و مسوولان استان کردستان و دست اندرکاران اجرای این طرح ها قدردانی کرد و افزود: گزارش‌های وزارت نیرو در مورد طرح‌های اجرا شده و در دست اجرا در استان کردستان خوشحال کننده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح بزرگ در استان، گفت: اجرای این طرح‌ها با هدف تامین رفاه و آسایش مردم کردستان انجام شده و دولت در نظر دارد طرح‌های این حوزه در استان را با جدیت پیگیری و به سرانجام برساند.

رئیس جمهور با ابراز خوشحالی از رفع مشکلات آب آشامیدنی مردم کردستان، تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها بخش زیادی از مشکلات مربوط به آب استان به ویژه در روستاها برطرف شده که جای قدردانی و تشکر از دست اندرکاران آنها دارد.

آیت الله رئیسی به کاهش بارش‌ها در برخی از مناطق کشور اشاره کرد و گفت: دولت به دنبال مدیریت درست و صحیح مصرف آب است و با برنامه ریزی‌ تصمیم داریم با وجود کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌ها آب مورد نیاز را به دست مشترکان و متقاضیان آب برسانیم.

وی از وزیر نیرو به سبب کوشش جهادی در راستای مدیریت صحیح حوزه آب و برق قدردانی کرد و افزود: تلاش دولت در ۲ سال گذشته به نحوی بوده است که مردم احساس کمبود آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعت نداشته باشند.

رئیس جمهور هدف گذاری دولت را در همان آغاز کارش، رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا اعلام کرد و گفت: امروز با کار جهادی شاهد رفع مشکلات آب ۳۵۰۰ روستای کشور هستیم و تا پایان این دولت مشکل ۱۰ هزار روستا حل می‌شود.

آیت الله رئیسی همچنین به رفع مشکل آب آشامیدنی شهر بانه و حذف جیره‌بندی آن اشاره کرد و گفت: اگرچه مشکل آب این شهر اکنون حل شده است، اما ۲ سدی که کار آن آغاز شده نیز باید به بهره برداری برسد تا در آینده مشکل کمبود آب در این شهر نداشته باشیم.

وی از وزیر نیرو خواست هرچه زودتر طراحی و اجرای این ۲ سد را با هدف تامین بلندمدت آب آشامیدنی مردم بانه و تامین رفاه و آسایش مردم آغاز کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه آب و برق از زیرساخت‌های توسعه است، گفت: کردستان استان کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، بازرگانی و تجارت است و تولید در آن محوریت دارد و از این رو دولت در راستای ایجاد، توسعه و تقویت زیرساخت های این استان تلاش می‌کند.

آیت الله رئیسی از مجموعه وزارت نیرو خواست طرح های در دست اجرا در کشور و استان کردستان را به نحو احسن به ثمر برساند تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

وی شرط و رمز موفقیت و به ثمر رساندن کارها را پیگیری مجدانه و جهادی دانست و از مسوولان خواست در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند تا مشکلات مردم برطرف شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.