رئیسی: اگر امریکا محاکمه می شد، رژیم صهیونیستی جنایت نمی کرد

رییس جمهوری در جمع مردم بانه سخنرانی کرد

رئیس جمهوری در جمع مردم بانه استان کردستان گفت: اگر امریکا به دلیل جنایاتش در جنگ تحمیلی محاکمه شده بود، امروز شاهد تکرار این جنایات در سرزمین‌ فلسطین نبودیم، اما یقین دارم که در این نبرد حق و باطل، پیروزی متعلق به جبهه حق است.

به گزارش شهروندآنلاین، دکتر سید ابراهیم رئیسی قبل از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به استان کردستان، در اجتماع باشکوه مردم شهرستان بانه با تجلیل از ایستادگی مردم منطقه کردستان و شهدای این منطقه تصریح کرد: در طول تاریخ همواره دو جریان حق و باطل در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند، چنانکه در جریان مبارزات و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد صف‌آرایی جریان استکبار و باطل در مقابل حق‌خواهی، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی ملت ایران بوده و هستیم.

رئیس جمهور، 13 آبان را یکی از مصادیق و جلوه‌های استکبارستیزی مردم ایران برشمرد و افزود: 13 آبان یادآور شجاعت، رشادت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی دانشجویان و دانش‌آموزان ما و پرچمداری امام راحل برای بیداری مردم، حاکمیت حق و کنار زدن نقاب از چهره نفاق است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند، جوانان باید تاریخ کشور و روایت جانفشانی جوانانی را که برای اعتلای کلمه حق و برملا کردن چهره باطل از خودگذشتگی کردند، بشناسند.

رئیسی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم جریان استکبار دست از تلاش در مقابل حق‌خواهان برنداشت و با تحمیل جنگی تمام عیار به ملت ایران سعی کرد مقابل استقرار و شکل دادن به نظام اسلامی مردم ایران را بگیرد. شما مردم بانه به یاد دارید که نظام استکبار جهانی به عاملیت رژیم بعثی و صدامیان چگونه اجتماع مردمی شما را بمباران کرد.

جنایات رژیم صهیونیستی، تکرار رفتار آمریکا

رئیس جمهور اظهار داشت: آنچه امروز در سرزمین‌های فلسطینی بار دیگر با حمایت نظام استکبار به سردمداری آمریکا و با عاملیت رژیم صهیونیستی می‌گذرد برای مردم ما تکرار جنایات آمریکایی‌ها در جریان جنگ تحمیلی به عاملیت صدامیان است.

دکتر رئیسی گفت: اگر جنایات دیروز آمریکایی‌ها و تعدادی از کشورهای اروپایی به عاملیت صدامیان و نیز 75 سال ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی مورد مواخذه قرار گرفته بود و در دادگاهی عادلانه محاکمه شده بود، امروز شاهد تکرار این جنایات در سرزمین‌های فلسطینی و کشتار 4 هزار کودک در مدتی کوتاه نبودیم، اما یقین دارم که در این نبرد حق و باطل، پیروزی متعلق به جبهه حق است.

وی با اشاره به اینکه مردم عزیز بانه نتیجه سال‌ها صبر و بردباری خود را در مقابل هجمه‌های دشمنان دیده‌اند، خاطرنشان کرد: در بانه و شهرها و روستاهای کردستان به برکت انقلاب اسلامی، تلاش مجاهدان و حضور جوانان عزیز کارهای بسیاری انجام گرفته است.

رفع محرومیت از چهره بانه

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در طول 40 سال اخیر از این منطقه رفع محرومیت شده، اما کارهای دیگری نیز در پیش است که باید انجام بگیرد، گفت: چهره بسیاری از شهرها، روستاها و جاده‌ها نسبت به گذشته متفاوت شده است اما در این رابطه باید تلاش‌های بیشتری انجام بگیرد چرا که ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد.

رئیسی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کشور تصریح کرد: جوانان ما در عرصه‌های مختلفی از جمله علم و فناوری، ورزشی و صنایع پیشرفته توانسته‌اند کارهای بزرگی رقم بزنند اما زمینه و ظرفیت برای کار همچنان بسیار است و باید تلاش کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا به ما آموختند که نباید متوقف و دچار ایستایی شویم و باید همواره پویا و در حال حرکت باشیم، خاطرنشان کرد: همه معترفند که کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها مسیر پیشرفت را طی می‌کند. با اینکه دشمنان سعی کردند ما تولید و صادرات نداشته باشیم و تجارت‌مان تعطیل باشد اما موفق نشدند و امروز ما در همه حوزه‌ها پیشرفت داریم.

دکتر رئیسی افزود: دشمنان قصد داشتند با اغتشاشات ما را متوقف کنند اما موفق نشدند و امروز مردم ایران بیش از همیشه امیدوارند و آینده را بسیار روشن و درخشان می‌بینند.

رئیس جمهور زمینه‌های کار، تلاش و موفقیت در کشور را فراهم دانست و تصریح کرد: آمارها این مهم را در رشد اقتصادی، تولید و تجارت به ما نشان می‌دهد. با تلاش، همکاری و همگرایی می‌توان بسیاری از مشکلات و نیازها را مرتفع کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به ساخت سالن محل برگزاری دیدار عمومی با مردم بانه، گفت: سالنی که در آن قرار داریم از امکانات خوبی بوده که برای ورزش جوانان فراهم شده است و من از همه دست‌اندرکاران ساخت این سالن تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مربوط به حوزه آب در شهرستان بانه، اظهار داشت: امروز با تلاش‌هایی که صورت گرفته، مسئله جیره‌بندی آب در بانه تمام و مشکل آب در این منطقه حل شده است. باید از وزارت نیرو، استانداری و کارگران عزیز برای حل این مشکل تشکر کنیم.

دکتر رئیسی به پروژه ساخت سد برای شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: اگر این سد احداث شود آب به‌صورت پایدار برای مصارف شرب و کشاورزی حل خواهد شد.

مرز تهدید نیست، فرصت است

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مسئله تجارت در منطقه کردستان، مرزها را یکی از ظرفیت‌های این استان برشمرد و تصریح کرد: مرز، تهدید نیست بلکه فرصت است. زمینه‌های بسیاری خوبی برای تجارت در استان کردستان وجود دارد؛ تجارتی که هم تاجران و بازرگانان بتوانند در آن سود ببرند و هم به مقررات کشور احترام گذاشته شود و هم همسایگان ایران بتوانند از این تجارت استفاده کنند.

دکتر رئیسی ساماندهی وضعیت تجارت در کردستان را از جمله مسائل مهم عنوان کرد و گفت: وضعیت تجارت در بانه و مریوان از طریق منطقه آزاد شکل جدیدی پیدا خواهد کرد تا هم مردم از آن سود ببرند، هم مقررات اجرا شود و هم کشور همسایه بتواند از این تجارت منتفع شود.

رئیس جمهور بازارچه‌های مرزی را یکی از مسائل مهم استان کردستان عنوان کرد و گفت: من از ابتدا نظرم همین بود که بازارچه‌های مرزی فرصت‌هایی هستند که می‌توانند بین دو کشور داد و ستد را به‌صورت بسیار قانونمند و در چارچوب مقررات رقم بزنند.

دکتر رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان گفت: گردشگری در استان کردستان با جاذبه‌های طبیعی خدادای می‌تواند اقتصاد این حوزه را رونق بدهد. مردم این منطقه می‌توانند در فعال کردن صنعت گردشگری نقش‌آفرینی کنند و دولت هم تمام امکانات را در این زمینه بسیج خواهد کرد تا گردشگری در استان بیش از پیش پا بگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر تجاری‌سازی صنایع دستی کردستان گفت: صنایع دستی این استان قابل عرضه در حوزه صادرات است. من به استاندار کردستان دستور دادم تا در ورودی شهرهای استان، بازارچه‌های دائمی برای عرضه این محصولات تاسیس شود. احداث این بازارهای دائمی می‌تواند زمینه تشویق تولیدکنندگان صنایع دستی را فراهم کند.

کارکردن فقط در اداره و سازمان نیست

دکتر رئیسی با اشاره به سخنان امام جمعه بانه درباره اشتغال جوانان در ادارات و دستگاه‌ها گفت: آقای امام جمعه محترم و مردم عزیز! کار کردن فقط در اداره و سازمان نیست بلکه امروز کار بزرگی که شما می‌توانید انجام دهید، فعالیت در حوزه کشاورزی و شهرک‌های صنعتی است. اگر ما بخواهیم همه تحصیلکردگان را پشت میز ادارات بنشانیم، صنایع ما پیشرفت نخواهد کرد؛ امروز باید معادن، صنایع و کشاورزی ما پیشرفته شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحصیلات جوانان باید برای حل مسائل کشور باشد، گفت: مردم از تحصیل‌کردگان ما انتظار دارند تا گره‌ای به‌دست آنها در حوزه‌های مختلف گشوده شود.

دکتر رئیسی در ادامه گفت: زمینه‌های خوبی در حوزه اشتغال در سطح استان فراهم شده است، اما باید تلاش مضاعفی انجام داد تا این زمینه‌ها گسترش پیدا کند.

رئیس جمهور با تاکید بر پاسداری از خون مطهر شهدا، مجاهدت مجاهدان، ایثار ایثارگران و تلاش مردم سخت‌کوش، خاطرنشان کرد: این پاسداری با تلاش، توکل به خدا و گره‌گشایی از زندگی مردم محقق خواهد شد.

دکتر رئیسی ضمن تشکر از زحمات مدیران استانی گفت: انتظار ما این است همانطور که فرزندان کردستان از مهاجرین و انصار در ابتدای انقلاب اسلامی کار می‌کردند، مسئولان استانی نیز با کار جهادی و شبانه‌روزی برای آبادانی شهرها و روستاها تلاش کنند.

رئیس جمهور خطاب به جوانان گفت: با امید تلاش کنید چرا که آینده بسیار روشن بوده و متعلق به مردم ایران است. این را بدانید که دشمن ما روز به روز مایوس‌تر و مستاصل‌تر خواهد شد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه دشمنان در این 40 سال هر چه توطئه و فتنه‌گری داشتند انجام دادند اما همه آنها نقش بر آب شد، گفت: امروز شاهدیم که درخت تناور انقلاب اسلامی برای منطقه و دنیا ثمرات بسیاری داشته است. این درخت تناور با این تکانه‌ها تکان نمی‌خورد و روز به روز بر استحکام انقلاب اسلامی افزوده و دشمنان نیز روز به روز ناامیدتر و دوستان روز به روز امیدوارتر خواهند شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود که 40 و چند سال قبل خون بهترین انسان‌ها پای آن ریخته شد، گفت: خون شهدای ما به خون ثارالله متصل خواهد شد. همانطور که خداوند از خون امام حسین (ع) نگذشت، از خون بچه‌های فلسطینی و شهدای ما نیز نخواهد گذشت.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه کار و تلاش شما می‌تواند مسائل و مشکلات را رفع کند، گفت: از خداوند می‌خواهم که برکاتش را به حق حضرت ولی عصر بر این سرزمین نازل کرده و گره‌ها و مشکلات را به‌دست ولی‌الله اعظم مرتفع کند و به زندگی مردم نیز برکت دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.