با این قدم‌ها از مرگ فاصله بگیرید

همه می‌دانند که پیاده‌روی چه حسن‌هایی دارد؛به طوری که در مطالعه جدیدی آمده است که روزانه با 8 هزار و 800 قدم (معادل 6 کیلومتر) پیاده‌روی می‌توانید خطر مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی را از خود دور کنید.

به گزارش شهروند آنلاین، بسیاری از ما دوست داریم که فرصتی برای پیاده‌روی پیدا کنیم.از بین ما، کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و سبک زندگی مدرن‌تر دارند، می‌دانند که با کاهش پیاده‌روی و فعالیتهای فیزیکی، خطرات زیادی در کمین سلامتی آنهاست.

البته در بین ما کسانی هم هستند که معتقدند این فواید پیاده‌روی و حرفهای مثبتی که در این زمینه مطرح می‌‌‌‌شود، متعلق به آب و هوای کلان‌شهرها نیست و در آن شهرها، پیاده‌روی و تنفس دود و سرب، با خودکشی تدریجی تفاوتی ندارد.زندگی شهرنشینی و روزگار گذراندن در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی اگر چه آسایش بیشتری دارد اما به تبع آن آرامش کمتری داشته و انسان محصور شده در حجم زیادی از امکانات روز به روز کم تحرکتر شده و به دنبال عافیت‌طلبی بیشتر است.با توجه به چنینی شرایط حاکی که بر زندگی تک تک ما افراد جامعه سایه انداخته است داشتن تحرک و ورزش روزانه ولو یک پیاده‌روی ساده منظم می‌تواند خطرات بعضا جبران‌ناپذیر این بی‌تحرکی را خنثی کند.

با بیش از ۶ هزار قدم می‌توان اتفاقاتی رقم زد.درست است که بسیاری از افراد، معتقدند، پیاده‌روی زیر ۱۲ هزار قدم، پیاده‌روی نیست؛اما در مطالعه جدید آمده است که روزانه با ۸ هزار و ۸۰۰ قدم (معادل ۶ کیلومتر) پیاده‌روی می‌توانید خطر مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی را از خود دور کنید. این اولین مطالعه‌ای است که میزان ایده‌آل گام‌هایی را که باید در روز بردارید، اندازه‌گیری می‌کند و نشان می‌دهد که فعالیت بدنی کوتاه‌مدت هم می‌تواند احتمال بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس را به حداقل برساند.

افزایش تعداد گام، تضمین سلامت

این طور که محققان می‌گویند، برای بسیاری از افراد، پیاده‌روی ۷ هزار تا ۹ هزار قدم در روز، آسان‌تر از ۱۰ هزار قدم به نظر می‌رسد، از طرفی افزایش تعداد گام‌های روزانه به اندازه ۵۰۰ قدم، فواید پیاده‌روی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. کافی است هربار مدت‌زمان پیاده‌روی خودتان را تقریباً ۱۰ دقیقه (حدود هزار قدم) بیشتر کنید. با به‌کارگیری این مهم، شما با هر میزان آمادگی بدنی می‌توانید به تدریج گام‌های روزانه خودتان را افزایش دهید، نه اینکه به یکباره  10 هزار قدم یا بیشتر را هدف قرار دهید. حتی افزودن کمترین تعداد قدم‌ها در طول یک پیاده‌روی ارزشمند است و سلامت شما را ارتقا می‌دهد.

شما باید بدانید که:

۲ هزار و ۶۰۰ قدم در روز، خطر مرگ و میر را تا ۸ درصد کاهش می‌دهد.۲ هزار و ۸۰۰ قدم در روز عملکرد قلب را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۱۱ درصد کاهش می‌دهد. در مقیاس بالاتر هم ۸ هزار و ۸۰۰ قدم در روز با کاهش ۶۰ درصدی خطر مرگ و میر و ۷ هزار و ۲۰۰ قدم با کاهش ۵۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.

کاهش مرگ و میر با بالابردن کیفیت

با افزایش سرعت نیز می‌توانید مزایای پیاده‌روی خود را دو چندان کنید. در این مطالعه آمده است که راه‌رفتن سریع با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است. پیاده‌روی با سرعت زیاد، شدت و سختی ورزش را افزایش می‌دهد، همین موضوع، تغییرات فیزیولوژیکی را تسریع می‌کند و شما را به اهداف مدنظرتان (کاهش وزن، چربی‌سوزی و …) نزدیکتر می‌کند.

راهکارهایی برای بالا بردن قدم

اگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید، زودتر از زمان معمول، زودتر از ایستگاه مقصد، از اتوبوس یا قطار پیاده شوید تا بخشی از مسیر را پیاده طی کنید.

اگر خودتان رانندگی می‌کنید، کمی دورتر از مقصد پارک کنید و باقی راه را پیاده بروید.

دقایقی از اوقات فراغت خود را در منزل، حتی برای ۵ الی ۱۰ دقیقه، راه بروید.

به جای آسانسور از پله استفاده کنید./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.