تقابل‌های شگفت‌آور در آرای آمریکایی

مردها و پیرها؛ ترامپ - زن‌ها و جوانان؛ بایدن

چند رسانه آمریکایی به ‌طور مشترک یک نظرسنجی با هدف بررسی رفتار رأی‌دهندگان در انتخابات به اجرا گذاشتند.این نظرسنجی در هشت روز منتهی به انتخابات توسط دانشگاه شیکاگو انجام شده است.

شهروند آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس، رادیو عمومی ملی آمریکا «ان‌پی‌آر»، فاکس‌نیوز، وال‌استریت ژورنال و چند رسانه آمریکایی دیگر به‌ طور مشترک یک نظرسنجی با هدف بررسی رفتار رأی‌دهندگان در این انتخابات به اجرا گذاشتند.

این نظرسنجی در هشت روز منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری، توسط دانشگاه شیکاگو، انجام شده است.

در این نظرسنجی که بیش از ۱۱۰هزار نفر در آن شرکت‌داشته‌اند، ۹۰درصد از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تا روز انتخابات (سوم نوامبر/ سیزدهم آبان) اذعان داشته بودند که به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها رأی خواهند داد.

این آمار در میان آمریکایی‌های آسیایی‌تبار ۷۰درصد و در میان آمریکایی‌های لاتین‌تبار ۶۳درصد بوده است.

در مقابل سفیدپوستان آمریکایی که اکثریت را در این کشور تشکیل می‌دهند، جزو طرفداران ترامپ بوده‌اند. ۵۵درصد آنها پیش از انتخابات گفته بودند رأی خود را به نفع رئیس‌جمهوری کنونی به صندوق خواهند انداخت.

بررسی داده‌های این نظرسنجی همچنین حاکی از ارتباط میان میزان تحصیلات رأی‌دهندگان و حمایت آنان از نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه بوده است. نتایج نشان داده‌اند رأی‌دهندگان با تحصیلات پایین‌تر، بیشتر از ترامپ حمایت می‌کرده‌اند.

در بین آمریکایی‌هایی که حداکثر میزان تحصیلات‌شان مدرک دیپلم بوده، ۵۲درصد خود را حامی ترامپ معرفی کرده بوده‌اند. در مقابل ۵۶ تا ۵۸درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند، گفته بودند به نفع بایدن رأی خواهند داد.

در این بین میزان طرفداری از ترامپ بین دو جنسیت زنانه و مردانه نکته‌ای قابل توجه بوده است: ۵۲درصد مردان عنوان کرده بودند که به ترامپ رأی خواهند داد. در مقابل تنها ۴۴درصد زنان گفته بودند که از ترامپ حمایت می‌کنند.

رفتار رأی‌دهندگان در گروه‌های سنی مختلف نیز متفاوت بوده است. طبق این نظرسنجی جوان‌ترها بیشتر طرفدار بایدن بوده‌اند.

در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ساله‌، ۶۱درصد از رأی‌دهندگان از بایدن حمایت می‌کرده‌اند.

در گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ساله، ۵۴درصد حامی بایدن بوده‌اند.

در گروه سنی ۴۵ساله به بالا، ۵۱درصد رأی‌دهندگان گفته بودند به ترامپ رأی خواهند داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.