داروی آرتریت، درمان کرونا؟

محققان می‌گویند داروی بیماری التهاب مفاصل یا آرتریت به میزانی چشمگیر مرگ‌ومیر را در بیماران کرونایی کاهش می‌دهد

محققان می‌گویند داروی التهاب مفصل یا آرتریت (Arthritis) تا 71درصد مرگ‌ومیر را در بیماران کووید-19 با وضعیت بیماری متوسط یا شدید کاهش می‌دهد. از همه مهم‌تر اینکه برای افراد مسن به کار می‌آید و امیدواری برای نجات آسیب‌پذیرترین افراد را افزایش می‌دهد. این دارو که باریسیتینیب (Baricitinib) نام دارد و با نام تجاری Olumiant به بازار عرضه می‌شود،‌ دارویی نسبتا جدید برای آرتریت روماتویید (rheumatoid arthritis) است که از سه‌سال پیش در دسترس است.

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: داروی آرتریت، درمان کرونا؟ محققان دریافته‌اند که داروی بیماری التهاب مفصل یا آرتریت (Arthritis) باعث کاهش مرگ‌ومیر به میزانِ چشمگیرِ دوسوم، در بیماران کووید-19 بستری در بیمارستان می‌شود، یافته‌ای که به پزشکان سلاحی جدید و قدرتمند برای مبارزه با این بیماری می‌دهد.

محققان می‌گویند این قرص روزانه- که نخستین‌بار شرکتی انگلیسی آن را به‌عنوان «Covid game-changer» یا عامل بالقوه‌ای که می‌تواند وضعیت یا فعالیت کووید-19 را به طرز قابل توجهی تغییر دهد، در نظر گرفت- تا 71درصد مرگ‌ومیر را در افراد با بیماریِ متوسط ​​یا شدید کاهش می‌دهد.

محققان می‌گویند داروی التهاب مفصل یا آرتریت تا 71درصد مرگ‌ومیر را در بیماران کووید-19 با وضعیت بیماری متوسط ​​یا شدید کاهش می‌دهد. از همه مهم‌تر اینکه برای افراد مسن به کار می‌آید و امید به نجات آسیب‌پذیرترین افراد را افزایش می‌دهد.

از همه مهم‌تر اینکه برای افراد مسن به کار می‌آید و امید به نجات آسیب‌پذیرترین افراد را افزایش می‌دهد.

این دارو که باریسیتینیب (Baricitinib) نام دارد و با نام تجاری Olumiant به بازار عرضه می‌شود،‌ دارویی نسبتا جدید برای آرتریت روماتویید (rheumatoid arthritis) است که از سه‌سال پیش در دسترس است.

باریسیتینیب در ماه فوریه به‌عنوان کاندیدایی قوی برای کمک به کاهش تهدید کووید-19 شناخته شد.

این دارو را شرکت BenevolentAI مستقر در لندن گزینش کرد؛ شرکتی که هزاران داروی موجود را برای یافتن نشانه‌هایی از قابلیت مبارزه با کووید-19 بررسی کرد.

برنامه هوش مصنوعی شرکت پیش‌بینی کرده است که باریسیتینیب توانایی ویروس در آلودگی سلول‌های ریه را کاهش می‌دهد.

اکنون پژوهشگران pan-European به سرپرستی موسسه کارولینسکای سوئد این ایده را اثبات کرده‌اند که باریسیتینیب میزان مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کووید-19 بستری در بیمارستان را تا دوسوم کاهش می‌دهد.

پروفسور جاستین استببینگ، متخصص سرطان مرکز NHS (خدمات بهداشتی ملی انگلستان) وابسته به کالج امپریال لندن، پیش‌بینی کرد که باریسیتینیب به نجات هزاران زندگی کمک کند. او گفت: «در پیشینه درمانی کووید-19 داروهای بسیاری سرپا و موثر باقی نماده‌اند. آنچه باقی مانده، دو داروی کشف‌شده در انگلیس است.»

محققان می‌گویند داروی التهاب مفصل تا 71درصد مرگ‌ومیر را در بیماران کووید-19 کاهش می‌دهد.

مورد دیگر استرویید دگزامتازون است که مشخص شد خطر مرگ در بیماران بسیار بدحال کووید-19 را تا 33درصد کاهش می‌دهد.

این نتایج که در نشریه «Science Advances» منتشر شده، از بررسی بیماران مبتلا به ذات‌الریه بر اثر کووید-19 در دو بیمارستان در ایتالیا و اسپانیا به دست آمده است.

پروفسور ولکر لاوشکه از موسسه کارولینسکای سوئد، که هدایت این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: «این نتایج باعث دلگرمی است، بویژه وقتی می‌بینیم گروه بزرگی از بیماران سالمند را دربرمی‌گیرد، گروهی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند.»

منبع: دیلی میل

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.