پلنگ ایران، محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان

حسن یزدانی در نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی به‌عنوان محبوب‌ترین آزادکار کشتی جهان شناخته شد

با پایان نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی درباره محبوب‌ترین آزادکاران جهان، حسن یزدانی با نظر مردم این عنوان ارزشمند را مال خود کرد.

اتحادیه جهانی کشتی با قراردادن نام شانزده آزادکار نام‌آشنای جهان از علاقه‌مندان به کشتی در سراسر جهان خواست آرای خود را برای شناخت محبوب‌ترین آزادکار اعلام کنند.

حسن یزدانی با دو طلای جهان و یک طلای المپیک در دور نخست با رأی طرفداران کشتی برابر والنتین یوردانوف نابغه سبک وزن کشتی جهان که 8 طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد، پیروز شد.

یزدانی سپس مقابل طاها آکگل ترک و دارنده دو طلای جهان و یک طلای المپیک پیروز شد و به جمع چهارنفر برتر این نظرسنجی راه یافت. یزدانی در نیمه نهایی نیز با رأی بیشتر مقابل بوایسار سایتیف نابغه کشتی جهان از روسیه که 3 طلای المپیک و 6 طلای جهان را در ویترین افتخارات خود دارد، پیروز شد و به فینال رسید.

در سوی دیگر نیز، عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روس که مدال‌های طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد و بخت اصلی کسب طلای المپیک توکیو است، پس از شکست جان اسمیت و جردن باروز آمریکایی و فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا به فینال محبوب‌ترین آزادکاران جهان راه یافت.

در نظرسنجی فینال این مسابقه فضای مجازی، حسن یزدانی با کسب 54درصد آرا (بیش از 50هزار رأی) مقابل سعداله یف روس به پیروزی رسید و محبوب‌ترین آزادکار جهان شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.