چهار موضوعی که جهانگیری در بحث هسته‌ای مهم می‌داند

دولت درباره مصوبه مجلس به شورای نگهبان نامه نوشت

اسحاق جهانگیری از نامه دولت به آیت‌الله جنتی خبر داد و گفت: «مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی بعد از تأیید رهبر معظم انقلاب برای همه لازم‌الاجراست و ورود مجلس به این موضوع به مصلحت نیست.»

شهروندآنلاین: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری از نامه دولت برای آیت‌الله جنتی درباره مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: «مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی بعد از تأیید رهبر معظم انقلاب برای همه لازم‌الاجراست و ورود مجلس به این موضوع به مصلحت نیست.»

او در سخنانش به دانستن چهار موضوع مهم پیرامون مسائل هسته‌ای اشاره کرد:

1 – بحث هسته‌ای بیش از دو دهه است که در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد و مسائل پیرامونی بسیار زیادی داشته است. تدبیری که رهبر انقلاب براساس قانون اساسی کردند، مدیریت مسأله هسته‌ای به شورای‌عالی امنیت ملی واگذار شده و از اصلی‌ترین مسائل امنیت ملی کشور است.

2- در دنیا براساس برداشت اشتباه، مسأله هسته‌ای کشور را به یک مسأله مهم تبدیل کردند. کشورهای متعدد، شورای امنیت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان‌های مختلفی در دنیا مدعی شدند و لازم بود که در ایران از یک جا مدیریت شود که این مسأله بتواند به خوبی پیش برود.

3- حتی ما هم به عنوان دولت در حد گزارش‌هایی که اعضای دولت که در شورای امنیت عضو هستند و به دولت گزارش ارایه می‌کردند، در حد گزارش‌گیری در جریان قرار می‌گرفتیم وگرنه دولت هم در تصمیم‌گیری هیچ دخالتی نمی‌کرد که بتواند مدیریت واحد باشد. همه مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی هم بعد از اینکه به تأیید رهبر انقلاب می‌رسد، لازم‌الاجرا می‌شود، لذا این مسأله یک موضوع مهم و حیاتی است.

4- اینکه مجلس به این موضوع ورود کرده، به نظر ما به مصلحت نیست، خصوصا اینکه بعد از سال ۱۳۹۷ که آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و فشارهای اقتصادی سنگینی بر کشور وارد کردند و به تعبیر خودشان فشار حداکثری را در پیش گرفتنند، جمهوری اسلامی با راهبردی که رهبر انقلاب ترسیم کردند، مقاومت هوشمند در مقابل راهبرد فشار حداکثری شکل گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.