جفا به حق مردم

واعظی: بندهایی تصویب کرده‌اند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «برخی از اقدامات جفا در حق مردم است، دوستان سنگ‌اندازی می‌کنند و قوانینی را به تصویب می‌رسانند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد.»

شهروند آنلاین: پس از تصویب و تایید طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص مقابله برای رفع تحریم ها و همچنین طرح برخی مباحث مثل به زندان انداختن رییس جمهور و مسئولان دولتی پس از پایان دولت، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در گفتگو با خبرگزاری های برنا و ایلنا انتقاداتی را وارد ساخت.
برخی از نکات مهم سخنان واعظی چنین است:
  • انقلاب اسلامی ایران برای حاکم‌شدن اخلاق در جامعه آمد؛ اما در حال حاضر پس از گذشت ۴۰ سال در جایی ایستاده‌ایم که این اتفاقات رخ می‌دهد. بسیار متأسفم که بی‌اخلاقی به برخی از نمایندگان مجلس هم سرایت کرده است و این گونه رفتارها در جامعه اثرات منفی اجتماعی و امنیتی خواهد داشت.
  •  نباید این دیدگاه را به کلیت مجلس نسبت داد بلکه باید محدود به همان تعداد یا چند نفری دانست که توییت می‌کنند و رفتارهای غیراخلاقی انجام می‌دهند. این افراد شأن‌شان انجام‌دادن چنین رفتارهایی نیست و نباید وارد چنین مسائلی شوند بلکه باید کار خودشان را انجام دهند.
  •  قانونگذار باید یک هماهنگی با دستگاه‌های مجریه داشته باشد. آن چیزی که امروز اتفاق می‌افتد ما در گذشته سابقه‌اش را هم نداشته‌ایم. امیدوارم مجلس محترم به‌ویژه آن افرادی که این رویه ناپسند را انتخاب کرد‌ه‌اند به تذکرات مقام معظم رهبری که هم در جلسه ویدیوکنفراسی بیان کردند و هم در مواردی دیگر گوشزد کردند، بیشتر توجه کنند.
  • در فضای مجازی بیان می‌شود که این مجلس از ابتدا آمده تا با دولت مخالفت کند. ما فکر می‌کردیم که همان مخالفت با دولت کافی است و دیگر کاری با اقداماتی که مربوط به گشایش برای ملت می‌شود و می‌تواند یک مقداری فشارها را بردارد، نداشته باشند.
  • همین تفکری که اکثریت را در مجلس دارند هشت سال خودشان سر کار بودند نه تنها نتوانستند مشکل هسته‌ای را حل کنند، بلکه قطعنامه‌هایی را چه در شورای امنیت سازمان ملل و چه در شورای حکام علیه کشور گرفتند. آنها می‌خواهند که این دولت نتواند برای مردم گشایشی به وجود بیاورد برای همین به طور دائم حمله می‌کنند تا در انتخابات ۱۴۰۰ خودشان پیروز شوند.
  • این اقدامات جفا به حق مردم است، دوستان سنگ‌اندازی می‌کند و قوانینی را به تصویب می‌رسانند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد. عجیب این است که در مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بندهایی گذاشته‌اند که معلوم است مانع رفع تحریم می‌شود اما اسمش را رفع تحریم‌ها گذاشته‌اند.
  • تذکرات و عکس‌العمل‌ها نسبت به این مسأله به گونه‌ای است که بیشتر باعث فشار بر مردم می‌شود.
  • یک عده ای اصلا ممکن است شهید فخری زاده را در عمرشان یک بار هم ندیده باشند و ندانند که ایشان چه کار کرده است اما اکنون به توییت زدن و حمله کردن به دولت و برجام روی آورده اند.
  • رییس شورای عالی امنیت ملی آقای رییس جمهور است، مجلس هیچ هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی نکرده است. می گویند که با دبیرخانه هماهنگی کرده اند، دبیرخانه که به تنهایی جایگاهی ندارد، دبیرخانه باید مقدمات کار را آماده کند برای اینکه طرح در جلسه شورای عالی، مطرح شود.
  • اعتبار دبیرخانه به این است که مطالبش در شورای عالی مطرح شود وگرنه دبیرخانه چند کارمند هستند و هیچ شأنی ندارند، ضمن اینکه دبیرخانه ممکن است هماهنگی هایی را به صورت یواشکی انجام داده باشد ولی اجازه از رییس جمهور نگرفتند و از خود شورا هم، اجازه نگرفته اند. در هر صورت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این را باید اعلام کند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.