ورزشکاران المپیکی در اولویت دریافت واکسن هستند؟

اجباری‌بودن تزریق واکسن کرونا به ورزشکاران المپیکی دغدغه‌ای برای مسئولان ورزش به حساب می‌آید ‌

دبیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش معتقد است تا زمان اعزام ورزشکاران به المپیک در تیرماه، وضعیت واکسن داخلی یا خرید واکسن خارجی مشخص می‌شود.

با اینکه این روزها بحث تولید واکسن داخلی کرونا و واردات این واکسن از کشورهای خارجی داغ است، برخی مسئولان ورزش نیز این موضوع را پیگیری می‌کنند تا در سال المپیک ورزشکاران نیز در اولویت‌های نخست دریافت واکسن قرار بگیرند. حتی چندی پیش رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرده بود که این نهاد موضوع واکسن را برای ورزشکاران به‌ویژه المپیکی‌ها پیگیری می‌کند تا مشکلی در روند اعزام آنها به این رویداد بزرگ به وجود نیاید.

دکتر فرهاد مرادی، دبیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش در یک ارتباط رادیویی درباره موضوع تزریق واکسن به ورزشکاران می‌گوید: «جامعه ورزش تابعی از نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین هر تصمیمی که برای دیگر سازمان‌ها گرفته شود، برای ورزش کشور هم قابل اجراست، اما تا جایی که اطلاع دارم، هنوز به صورت رسمی تصمیمی درباره اولویت تزریق واکسن برای جامعه ورزش وجود ندارد. به احتمال زیاد واکسیناسیون برای ورزشکاران المپیکی اجباری خواهد شد که مطمئنا تا زمان اعزام ورزشکاران به المپیک در تیرماه، وضعیت واکسن داخلی یا خرید واکسن خارجی مشخص می‌شود.»

با توجه به توضیحاتی که این مقام مسئول عنوان کرده، به نظر می‌رسد فعلا ورزشکاران حتی در سطح تیم‌های ملی در اولویت‌های نخست دریافت واکسن کرونا مثل سالمندان و کادر درمان قرار ندارند. در این میان اما اجباری‌بودن تزریق واکسن کرونا برای ورزشکاران المپیکی قبل از اعزام به توکیو در تابستان 2021 دغدغه‌ای برای اهالی ورزش به شمار می‌رود.

باید دید طی ماه‌های آینده و با قطعی‌شدن برگزاری المپیک در تابستان 2021، مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چه تصمیمی برای تزریق واکسن به ورزشکاران المپیکی و دیگر اعضای کاروان ایران در المپیک توکیو خواهند گرفت. اینکه واکسن ایرانی به آنها تزریق خواهد شد یا واکسن دیگری برای تزریق تا آن مقطع وارد کشور می‌شود یا خیر، سوالی است که فعلا کسی نمی‌تواند به آن پاسخ بدهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.