کیوسک، 27 ژانویه

کشاورزان عاصی هندی، بوریس جانسون مغموم، سیگنال‌های تبرئه ترامپ

روزنامه گاردین بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس را سر در گریبان غرق در تأسفی عمیق به تصویر می‌کشد. آمار 100 هزار نفری جانباختگان کرونا در انگلستان جانسون مغموم را بر صفحه نخست بیشتر روزنامه‌های این کشور نشاند. روزنامه وال استریت ژورنال از کشاورزان عاصی هندی می‌گوید که بر قوانین جدید شوریدند و با پلیس در خیابان‌های دهلی نو درگیر شدند. بوی تبرئه ترامپ از سنا به مشام این روزنامه و دیگر روزنامه آمریکایی، واشینگتن پست، می‌رسد.

گاردین

روزنامه گاردین بر تلفات کرونا در انگلستان تمرکز کرده است و تأسف عمیق بوریس جانسون، نخست‌وزیر، از این بابت. رسیدن آمار تلفات کووید-19 به 100 هزار نفر در انگلستان، جانسون را سر در گریبان در تأسفی عمیق فرو برده، به‌ گونه‌ای که تصویر نخست‌وزیر اندوهگینی که سر به زیر است و به دوربین نگاه نمی‌کند، تنها نقش صفحه نخست گاردین نبود که  بسیاری از روزنامه‌های دیگر بریتانیا نیز چنین کردند، ازجمله «دیلی تلگراف»، «سان»، «دیلی میل»، «تایمز»، «مترو»، «دیلی اکسپرس» و … خبر دیگر صفحه نخست گاردین درباره واکسن کرونای شرکت آسترازنکاست که رئیس آن گفته انگلستان در اولویت خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس یک خود را به کشاورزان هندی و شوریدن‌شان علیه قوانین جدید دولت اختصاص داده است. تجمع اعتراضی کشاورزان جان ‌به‌ لب‌ رسیده روز سه‌شنبه در دهلی نو به درگیری با پلیس انجامید. آنان در اعتراض به اصطلاحات قوانین کشاورزی اعتصابی سازماندهی کردند.  پلیس دهلی می‌گوید در درگیری‌های روز گذشته با کشاورزان معترض دست‌ کم ۳۰۰ افسر پلیس مجروح شدند و یک معترض نیز جان باخت.

این روزنامه تیتر یک خود را هم به ترامپ و ماجرای استیضاح او اختصاص داده و گفته است رأی سنا درباره دادگاه ترامپ حکایت از احتمال تبرئه او دارد. بیشتر سناتورهای جمهوریخواه استیضاح ترامپ را بر اساس قانون اساسی، رد می‌کنند. طرح پیشنهادی رند پل برای رد استیضاح ترامپ در مجلس سنا با 55 رأی مخالف در برابر 45 رأی موافق درنهایت رد شد، اما محاسبات نشان‌دهنده حمایت اندک GOP (حزب جمهوریخواه) برای محکومیت ترامپ است، بنابراین دموکرات‌ها راه دشواری برای کشاندن ترامپ پای میز محاکمه در پیش دارند.

 

واشینگتن پست

روزنامه واشینگتن پست عکس یک خود را به «جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری دولت بایدن، در حال سوگند یادکردن اختصاص داده و آن تاریخی خوانده است. یلن، همسر و پسر او و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در این تصویر دیده می‌شوند. جانت یلن نخستین زن تاریخ آمریکاست که سکاندار وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌شود. واشینگتن پست در صفحه نخست خود بر ماجراهای سنا و استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، تمرکز کرده است و «سیگنال‌های تبرئه ترامپ که از سنا می‌رسد». واکسن کرونا هم مورد توجه این روزنامه قرار گرفته: «ایالات متحده در راه تأمین میلیون‌ها دوز واکسن».  

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.