علی کریمی تهدید کرد: دعا کنید من به این صندلی نرسم!

علی کریمی مدیران فدراسیون را به افشاکردن تخلفات‌شان در صورت رأی‌گرفتن از مجمع تهدید کرد

کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران که برای انتخابات ریاست فدراسیون نام‌نویسی کرده، خطاب به کفاشیان و دیگر مدیران فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر گفته: «دعا کنید من به این صندلی نرسم، وگرنه همه شما باید جواب پس دهید!»

علی کریمی که در سال‌های اخیر یکی از مخالفان و منتقدان سرسخت فدراسیون بوده و حتی حاضر به مناظره با مدیران فدراسیون هم شده، حالا با ورود به عرصه انتخابات ریاست فدراسیون با شعار پاکسازی و رو کردن دست مدیران سابق قصد دارد نظر اعضای مجمع را جلب کند. روز جمعه علی کفاشیان که به نظر می‌رسد هنوز هم قانونا نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال است، در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «الان کارکردن در فدراسیون خیلی سخت است و رئیسی که می‌آید باید تصور کند در باتلاقی باید بدود که این کار خیلی سخت است.»

علی کفاشیان که در 12، 13 سال اخیر جزو تصمیم‌گیرندگان اصلی فوتبال ایران بوده و علاوه بر ریاست در فدراسیون در چهار سال اخیر به عنوان نایب‌رئیس فعالیت کرده، حالا می‌گوید فدراسیون به باتلاقی برای رئیس جدید تبدیل شده است!

این اظهارات عجیب با واکنش تند علی کریمی مواجه شده که هنوز مشخص نیست مجوز حضور در مجمع را به دست خواهد آورد یا خیر. کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال که این روزها داغدار از دست‌دادن دو تن از رفقا و همبازیان سابقش است، در استوری اینستاگرام خود با منتشرکردن تیتر مصاحبه کفاشیان نوشته است: «باتلاقی که تو و دارودسته‌ات درست کردین؟! برو دعا کن که من به این صندلی نرسم وگرنه همتون باید جواب پس بدین. شکن نکن آقای خوش خنده».

در واقع علی کریمی با این استوری تهدید کرده که در صورت گرفتن رأی اعتماد از مجمع فدراسیون فوتبال در اواسط اسفند، یکی از برنامه‌هایش روکردن تخلفات مدیران قبلی خواهد بود؛ اتفاقی که شاید خیلی از اهالی فوتبال منتظر آن در سال‌های اخیر بوده‌اند، اما هیچ گاه از نظر قانونی و رسمی با مدیران متخلف برخورد نشده است.

کریمی در یک استوری دیگر هم خطاب به کفاشیان نوشته است: «یعنی هر جا غیر از ایران بودین با دارودسته‌ات، الان وردل پلاتینی و بلاتر بودی، افسوس!»

علی کریمی به سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا و پلاتینی، رئیس سابق یوفا اشاره کرده که بعد از سال‌ها ریاست در این دو نهاد بزرگ فوتبالی، به خاطر روشدن تخلفات‌شان با محرومیت مادام‌العمر مواجه شدند.

به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های اصلی کریمی علاوه بر مبارزه با فساد در فوتبال، افشای تخلفاتی است که در دو، سه دوره قبلی در فدراسیون فوتبال رخ داده است. او قصد دارد تا پایان محروم‌ و دادگاهی‌کردن مدیران قبلی پیش برود؛ اما این در صورتی است که کاپیتان سابق تیم ملی بتواند از مجمع فدراسیون رأی اعتماد بگیرد. باید دید این برنامه‌های پرسروصدای علی کریمی برای ریاست فدراسیون چقدر با استقبال اعضای مجمع و رأی‌دهندگان در روز یازدهم اسفند مواجه می‌شود.

البته پیش از این باید دید علی کریمی از سوی مراجع نظارتی نامش در لیست کاندیداهای نهایی برای ریاست فدراسیون قرار می‌گیرد یا خیر. بدون شک حضور او در انتخابات می‌تواند اتفاقات غیرمنتظره و جدیدی را برای فوتبال ایران رقم بزند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.