دوپینگ عباس جدیدی بعد از 30سال دردسرساز شد!

برخلاف پیش‌بینی‌ها عباس جدیدی نتوانست به شورای کشتی آسیا راه پیدا کند و در انتخابات این شورا شکست خورد

قهرمان سابق جهان و المپیک که از سوی فدراسیون ایران برای حضور در پست دبیرکلی شورای کشتی آسیا معرفی شده بود، در راهیابی به این شورا ناکام بود.

 انتخابات شورای کشتی آسیا برای مشخص‌شدن 7 عضو این شورا، ظهر امروز در شهر آلماتی قزاقستان و در حاشیه رقابت‌های گزینشی و قهرمانی قاره کهن با حضور 11 کاندیدا برگزار شد. علاوه بر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران، عباس جدیدی قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک هم در این نشست حاضر بود. جدیدی از سوی فدراسیون کشتی ایران به‌عنوان نماینده معرفی شده بود تا بتواند یکی از 7 کرسی این شورا و البته صندلی دبیرکلی را تصاحب کند، اما در پایان مجمع شورای کشتی آسیا، نمایندگان کشورهای قزاقستان، کره‌جنوبی و مغلوستان به ترتیب به‌عنوان رئیس، نایب‌رئیس و دبیرکل انتخاب شدند.
عباس جدیدی که در ماه‌های اخیر رایزنی‌هایی را برای کسب این کرسی انجام داده بود، اما امروز به‌عنوان نفر هشتم رأی گرفت و نتوانست به شورای 7نفره راه پیدا کند.
اما شنیده می‌شود این اتفاق با حاشیه‌های زیادی همراه بوده. گویا مسئولان اتحادیه جهانی کشتی و شورای کشتی آسیا با دریافت برخی پیام‌ها مبنی بر وجود سابقه دوپینگ در پرونده دوران قهرمانی عباس جدیدی، حضور او در شورای کشتی آسیا را لطمه بر جایگاه این شورا دانسته‌اند و به این شکل نظر مساعد مسئولان شورای کشتی آسیا و اتحادیه جهانی کشتی را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند، تا جایی که نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و دولت تورلیخانوف رئیس شورای کشتی آسیا که پیش از این در جلسات با مسئولان فدراسیون کشتی نظر مساعدی درباره حضور جدیدی به‌عنوان یک قهرمان سرشناس در شورای کشتی آسیا داشته‌اند، به یک‌باره از علیرضا دبیر می‌خواهند بهتر است جدیدی از حضور در انتخابات به علت داشتن سابقه دوپینگ کناره‌گیری کند!
این درخواست با مخالفت شدید دبیر و جدیدی مواجه شد و در نهایت پس از انجام رأی‌گیری عباس جدیدی که پیش‌بینی می‌شد نزدیک به ۲۰ رأی از آن خود کند، تنها با کسب ۱۱ رأی ناکام بزرگ انتخابات بود.

دبیر در واکنش به درخواست لالوویچ به او گفته است: دوپینگ جدیدی مربوط به سال ۱۹۹۳ میلادی است و او در فاصله کوتاهی پس از آن به مدت ۷ تا ۸سال عضو تیم‌ملی کشتی آزاد ایران بوده است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.