چرا خبری از لباس ایران در المپیک نیست؟

کشورهای مختلف البسه خود را به نمایش گذاشتند

کشورهای مختلف از لباس خود برای حضور در المپیک رونمایی می‌‌کنند اما هنوز خبری از لباس کاروان ایران نیست!

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام کمیته بین‌المللی المپیک رأی به برگزاری این رقابت‌ها در کشور ژاپن از تاریخ اول مرداد سال جاری داد. کشورهای متعددی با در نظر گرفتن شیوع گسترده کرونا در جهان و به‌خصوص شهر توکیو خواهان تعویق دوباره مسابقات المپیک شدند اما مسئولان برگزاری این درخواست‌ها را رد و اعلام کردند المپیک با تأخیر یک‌ساله در زمان اعلام‌شده برگزار خواهد شد.

در چنین شرایطی یکی از جذابیت‌ها قبل از رقابت‌های المپیک ماجرای البسه تیم‌های شرکت‌کننده است. کشورهای مختلف برای مراسم افتتاحیه و همچنین حضور در رقابت‌ها آرام آرام از لباس‌های خود برای شرکت در مسابقات رونمایی می‌کنند.

همین حالا و در فاصله حدود 3 ماه تا شروع المپیک نیز کشورهای مختلفی مثل ژاپن، کره جنوبی، کانادا، کنیا، یونان، آمریکا، استرالیا، ایتالیا و… از لباس‌های کاروان خود با حضور ورزشکاران مطرح‌شان رونمایی کردند. گمانه‌زنی‌ها درباره شکل لباس‌های این کشورها نیز در فضای مجازی آغاز شده و حرف‌های زیادی در این باره زده می‌شود.

در چنین شرایطی اما هنوز هیچ خبری از لباس کاروان ایران برای حضور در المپیک نیست. مسئولان کمیته المپیک ایران هنوز هیچ صحبتی درباره لباس‌های کاروان کشورمان در توکیو بر زبان نیاوردند و مشخص نیست چه تصمیمی در این خصوص دارند.

ورزش‌دوستان در ایران به یاد دارند 5 سال قبل و در جریان رقابت‌های المپیک 2016 برزیل چه حواشی عجیبی درباره لباس‌های ایران ایجاد شد. مسئولان وقت کمیته المپیک و وزارت ورزش ابتدا تولید و دوخت لباس‌ها را به یک شرکت داخلی دادند که شکل ظاهری و قواره لباس‌های رسمی و ورزشی کاروان با انتقادات بسیاری مواجه شد. درنهایت در فاصله 10 روز تا شروع المپیک لباس‌های جدیدی سفارش داده شد و یک شرکت جدید لباس‌های رسمی برای حضور در افتتاحیه را بر عهده گرفت که البته این لباس‌ها نیز با انتقادات زیادی مواجه شد.

در چنین شرایطی چیزی که مشخص است مسئولان ایران قطعا برای حضور در المپیک از تولیدی‌های داخلی برای لباس کاروان استفاده خواهند کرد اما اینکه تا این لحظه هیچ اظهار نظر و تصمیمی در این باره گرفته نشده جای تعجب دارد.

باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این باره رخ می‌دهد و درنهایت کاروان ایران با چه نوع البسه‌ای کارش را در المپیک توکیو آغاز خواهد کرد.

در ادامه تصاویر لباس برخی کشورهای حاضر در المپیک توکیو را مشاهده می کنید:

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.