دو طلایی ریو احتمالا به توکیو نمی‌رسند!

سهراب مرادی و کیانوش رستمی در ازبکستان فرصت طلایی کسب سهمیه المپیک را از دست دادند

دو وزنه‌بردار ایرانی که در المپیک 2016 ریو به مدال طلا دست یافته بودند، حالا در آستانه خداحافظی با رویای حضور در المپیک توکیو هستند.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با تغییر سیستم کسب سهمیه المپیک باعث شده برخلاف ادوار گذشته که سهمیه به کشورها می‌رسید، اکنون خود وزنه‌برداران  برای رسیدن به سهمیه تلاش کنند. وزنه‌برداری ایران دو سهمیه برای المپیک  می‌تواند بگیرد و از آنجایی که به دنبال مدال طلای المپیک است، تمام تلاشش بر این است که سهمیه دسته ۹۶ کیلوگرم را کسب کند، اما رسیدن سهراب مرادی و کیانوش رستمی به سهمیه این وزن به یک گره کور تبدیل شده است.

طبق سیستم کسب سهمیه، هشت نفر اول رنکینگ اوزان المپیکی به همراه بهترین نفر هر قاره در رنکینگ، صاحب سهمیه می‌شوند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی به این دلیل که نتوانستند امتیاز زیادی برای خود جمع کنند، جایی در رنکینگ هشت‌نفره ندارند و تمام امیدشان به این است که بهترین وزنه‌بردار قاره شوند. در این میان دو رقیب از چین تایپه و قرقیزستان دارند که آنها هم دنبال گرفتن این یک سهمیه هستند.

با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا ضریب امتیاز بالایی داشت، تمام  امیدها بر این بود که این دو وزنه‌بردار بتوانند با ثبت رکورد مجموع بالا، حداکثر امتیازی که برای گرفتن سهمیه المپیک نیاز دارند (هزار و ۱۰۰ امتیاز به بالا) را بگیرند، اما آنها در قهرمانی آسیا نه رکوردهای بالایی که می‌خواستند را ثبت کردند و نه عقب‌ماندگی امتیاز را  جبران کردند تا کار برای این دو وزنه‌بردار سخت‌تر شود.

با وجود اینکه کیانوش رستمی طلای دسته 89 کیلو و سهراب مرادی نقره دسته 96 کیلو را کسب کردند،‌ اما آنها همچنان از المپیک توکیو فاصله زیادی دارند. تنها شانس باقی‌مانده در مسابقات گزینشی کلمبیا خواهد بود که چند هفته دیگر برگزار می‌شود و شاید یکی از این دو وزنه‌بردار ایرانی بتوانند بلیت توکیو را از همان جا برای خودشان رزرو کنند. شاید هم دو طلایی از سه طلایی المپیک ریو، جایی در کاروان المپیک توکیو نداشته باشند!

البته دیگر سهمیه وزنه‌برداری ایران به احتمال فراوان روز یکشنبه با وزنه‌هایی که علی داوودی در مسابقات قهرمانی آسیا مهار می‌کند،‌به نام او در دسته فوق‌سنگین ثبت خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.