ثبت‌نام نداریم

وزارت بهداشت: هیچ محلی برای ثبت‌نام واکسن کرونا اعلام نشده است

شهروندآنلاین- محلی برای ثبت‌نام واکسن کرونا اعلام نشده است. فروردین به روزهای آخرش رسیده بود که خبر پیچید ثبت‌نام واکسیناسیون بالای 60ساله‌ها در تهران آغاز شد؛ برای ثبت‌نام، حضور یکی از اعضای خانوار با کدملی افراد سالمند خانواده در آدرس‌های زیر کافی است. البته در همان دوره گفته شد بعد از تأمین واکسن، متقاضیان دسته‌بندی و به نوبت برای واکسیناسیون فراخوان می‌شوند. هرچند خبر فراخوان‌دادن خیلی نپایید و وزارت بهداشت خبر مربوط به ثبت‌نام برای تزریق واکسن کرونا را تکذیب کرد، البته وزارت بهداشت از مردم خواست از حضور و تجمع بی‌مورد در مراکز بهداشتی خودداری کنند.

وزارت بهداشت به تکذیب اکتفا نکرد و اطلاعیه داد؛ «در پی انتشار خبری نادرست در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به اطلاع می‌رساند هیچ ثبت‌نامی برای نوبت‌گیری واکسن انجام نشده است.» معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ثبت‌نام سالمندان در سامانه «سیب» برای واکسیناسیون کرونا را جعلی عنوان کرد. «چنین موضوعی که سالمندان و افراد بالای 60سال، بیماران خاص یا بیماران قلبی و غیره برای دریافت واکسن به سامانه سیب یا هر سامانه دیگر وزارت بهداشت مراجعه و ثبت‌نام کنند.»

فراخوانی نداشتیم

وزارت بهداشت می‌گوید، تاکنون 618هزار و 362 نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 165هزار و 655 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند؛ مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به 784هزار و 17 دوز رسیده است. وزارت بهداشت اخبار منتشره در فضای مجازی را نادرست دانسته و گفته؛ تاکنون هیچ محلی برای ثبت‌نام واکسن کرونا اعلام نشده است.

انتشار اخبار متعدد و از منابع مختلف در فضای مجازی مبنی بر ثبت‌نام سالمندان یا بیماران و گروه‌های مختلف مردم برای واکسن کرونا، موجب سرگردانی مردم و مراجعات آنها به مراکز بهداشتی و درمانی شده، هرچند رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفته فعلا هیچ ثبت‌نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. به گفته کیانوش جهانپور، اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام شود، وزارت بهداشت به‌طور رسمی اعلام می‌کند تاکنون چنین فراخوانی نداشته‌ایم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.