وقتی جام تختی دیگر شبیه نام جهان پهلوان نیست!

یکی از معتبرترین تورنمنت‌های بین‌المللی حالا به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده

چهل‌ویکمین دوره جام جهان پهلوان تختی امسال در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد فقط حضور یک تیم خارجی در هر رشته هستیم.

با اینکه معمولا در فصل زمستان شاهد برگزاری جام تختی بودیم، اما به دلیل شیوع کرونا این مسابقات با چند ماه تأخیر در اردیبهشت ماه 1400 برگزار می‌شود. البته همین مشکلات مربوط به کرونا هم باعث شده تا کمترین استقبال ممکن را از این جام بین‌المللی توسط کشتی‌گیران خارجی شاهد باشیم؛ تا جایی‌که قرقیزستان با سه کشتی‌گیر تنها تیم خارجی حاضر در رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی است و در کشتی آزاد نیز گرجستان تنها تیم خارجی این رقابت‌هاست.

در شرایطی که تورنمنت‌های معتبر خارجی طی ماه‌های اخیر با حضور گسترده کشورهای خارجی برگزار شد، جام تختی امسال در ادامه روند سال‌های اخیر با افت شدید حضور کشورهای خارجی روبه‌رو شده است. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام‌تختی طی سال‌های نه‌چندان دور از معتبرترین رقابت‌های کشتی جهان بود و کشتی‌گیران مطرح جهان با حضور در ایران در این رقابت‌ها به میدان می‌رفتند، حتی کشتی فرنگی جام‌ تختی نیز جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بود، اما افت آن طی سال‌های اخیر کلید خورد تا جایی‌ که امروز دیگر جایگاه چندان مهمی در کشتی جهان ندارد و کشورهای قدرتمند و حتی متوسط کشتی جهان نیز از این مسابقات استقبال نمی‌کنند.

به هر حال کادر فنی تیم‌های ملی به این مسابقات به چشم یک رقابت داخلی نگاه می‌کنند و می‌خواهند از آن به عنوان انتخابی تیم‌ملی در راه اعزام تیم به مسابقات جهانی نروژ که بعد از المپیک برگزار می‌شود، بهره ببرند.

محمد بنا در کنار حمید سوریان و سایر همکارانش در کادر فنی مبارزه‌های روز چهارشنبه را زیر نظر گرفته، اگرچه جام‌ تختی امسال تأثیری روی انتخاب نفرات برای المپیک توکیو نخواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.