کلاهبرداری میلیاردی از طریق آگهی تور مسافرتی

متهم از فروشندگان موبایل نیز کلاهبرداری کرد

کلاهبردار یک‌میلیارد ریالی که از طریق آگهی تور مسافرتی در یک سایت واسطه‌گر پول به جیب می‌زد، دستگیر شد.

در پی شکایت تعدادی از شهروندان نیشابوری مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی ناشناس در فضای مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده و تحقیقات دیجیتالی متوجه شدند فردی با اطلاع‌رسانی تور گردشگری در یک سایت واسطه‌گر از اعتماد افراد سوء‌استفاده می‌کند. افراد متقاضی پس از تماس با او شماره کارت درخواست و مبالغ متفاوتی را به شماره کارت بانکی او انتقال داده‌اند.

در ادامه تحقیقات فنی پلیس، مشخص شد متهم با افرادی که قصد فروش گوشی‌های موبایل خود را در فضای مجازی داشته‌اند، تماس می‌گرفت. شماره کارت آنان را می‌گرفت. در ادامه متقاضیان خرید تورهای گردشگری را به واریز پول اعلامی به حساب مالکان گوشی‌های موبایل خریداری‌شده هدایت می‌کرد. او از آنان درخواست می‌کرد که موبایل‌های خریداری‌شده را با اسنپ به آدرس‌های اعلامی ارسال کنند، سپس گوشی خود را خاموش می‌کرد.

شکایت‌های مشابه

همزمان با انتقال پول به حساب فروشندگان گوشی‌های موبایل به دلیل اینکه خریداران تورهای گردشگری شاکی بودند، حساب‌های دریافت‌کننده پول یعنی فروشندگان موبایل از طریق مقام قضائی مسدود می‌شد. در ادامه همزمان با رسیدگی به این پرونده نیز شکایت‌های دیگری از استان‌های دیگر نیز واصل شد.

کارشناسان پلیس فتا با اشراف در فضای مجازی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضائی این فرد را در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: «تاکنون ٣٧ شاکی از نیشابور و سراسر کشور شناسایی و یک‌میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری شده است. این درحالی است که اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرایم در جامعه است‌ و از شهروندانی که به این طریق دچار خسارت شده‌اند، درخواست کرد. برای شکایت و پیگیری پرونده با شماره تلفن ۴٢٢٢٩۵۴۵-051پلیس فتا نیشابور و به آدرس سی‌متری طالقانی کلانتری ١١ جمهوری مراجعه کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.