عملیات نجات در مرز آبی

عدم توجه به هشدارهای هواشناسی مهم‌ترین عاملی است که جان دریانوردان را تهدید می‌کند

سه صیاد مفقودشده توسط گروه‌های امدادونجات دریایی در محدوده ۱۲ مایلی جنوب‌شرقی جزیره سیری نجات پیدا کردند. عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی مهم‌ترین عاملی است که جان دریانوردان را تهدید می‌کند.

روز  یکشنبه 23 خردادماه در ساعت 16:30 مرکز جست‌وجو و نجات دریایی استان در جریان مفقودشدن یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در حوالی جزیره سیری قرار گرفت.

این قایق صیادی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و در شرایط نامساعد جوی به دریا رفته بود، به دلیل اتمام سوخت و ‌نقص فنی در موتور اسیر امواج و باد شدید، در دریا سرگردان و به نقطه نامعلومی رانده شده بود.

به دلیل قطع ارتباط تلفنی و وزش شدید باد اطلاع دقیقی از محدوده در دست نبود. با طرح الگوی جست‌وجو درجهت سرعت باد و جریان آب سریعا یک فروند شناور (ناجی ۱۶) از بندرلنگه و فروند دوم  (ناجی ۱۱) از ابوموسی و نیز دو فروند شناور یگان ندسا و دریابانی به منطقه اعزام شدند. عملیات نجات به دشواری در سطح وسیع تا محدوده مرزی با کشور امارات امتداد یافت.

با مشارکت همه یگان‌های اعزامی دریانوردان در محدوده  ۱۲مایلی جنوب‌شرقی جزیره سیری در منطقه حدود مرزی کشور امارات قبل از غروب آفتاب در ساعت 19: 15 توسط یگان ندسا جزیره سیری پیدا شده و در صحت و ‌سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.