زنگ بازگشایی مدارس در مهرماه

وزیر آموزش‌وپرورش: واکسیناسیون معلمان از مردادماه

شهروندآنلاین- دانش‌آموزان به رسم گذشته به مدرسه می‌روند، البته به شرط اینکه محدودیتی اعمال نشود. به گفته وزیر آموزش‌وپرورش در صورت محدودیت‌ها برای هر شهر متناسب با وضعیتش تصمیم‌گیری می‌شود. محسن حاجی‌میرزایی از واکسیناسیون معلمان در مرداد هم گفته است. واکسیناسیونی که وزیر آموزش‌وپرورش امیدوار است بعد از 17-18 ماه باعث حضور دانش‌آموزان در مدارس شود. «ساماندهی نیروی انسانی انجام‌ و  در هر استانی  کادر لازم پیش‌بینی شده است.»

به اعتقاد حاجی‌میرزایی بازگشایی مدارس اصلی است که بر آن تأکید می‌شود. هر چند به باور او در کنار این اصل حفاظت از سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم اهمیت دارد.

مهرماه؛ آغاز رسمی سال تحصیلی

از گفته‌ها و شنیده‌ها چنین برمی‌آید که مبنای وزارت آموزش‌وپرورش بر آموزش حضوری در مهر ماه است. هر چند باید منتظر ماند و دید شرایط عمومی کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به چه نحوی است. به گفته وزیر اگر تا مهر توصیه بر رعایت فاصله اجتماعی باشد، کلاس‌ها نوبتی خواهند بود: «تأکید بر این است با وجود مقررات، دانش‌آموزان یک روز به صورت محدود در مدارس حضور یابند.» به باور حاجی‌میرزایی قطع ارتباط با مدرسه موجب پیامدهای سنگین اجتماعی، روانی، جسمانی و روحی دانش‌آموزان شده است. «بخش مهمی از بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان در تعامل با یکدیگر صورت می‌گیرد و دوربودن بیش از 1.5 سال از محیط آموزش، مشکلاتی ایجاد کرد.»

وزیر آموزش‌وپرورش این‌ بار هم از سناریوهای مختلف می‌گوید؛ سناریوهایی برای ورود دانش‌آموزان به مدرسه. به گفته حاجی‌میرزایی وزارت حضور دانش‌آموزان را به‌ گونه‌ای تنظیم می‌کند تا دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود. او با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دانش‌آموزان از سه روز پیش آغاز شده است، گفت: «تلاش می‌کنیم مدارس حضوری باشد؛ چون دوربودن دانش‌آموزان از محیط مدرسه پیامدهای آموزشی و عاطفی دارد.»

«بخش مهمی از بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان در تعامل با یکدیگر صورت می‌گیرد و دوربودن بیش از 1.5 سال از محیط آموزش مشکلاتی ایجاد کرد»

تأثیر معدل امتحانات نهایی در کنکور

خبرها حاکی از این هستند نتیجه امتحانات نهایی که منعکس‌کننده سوابق تحصیلی دوازده ساله دانش‌آموزان‌اند با تأثیر ۶۰درصد در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال شود. به باور حاجی‌میرزایی با این مصوبه تأثیر کنکور تا 40درصد کاهش می‌یابد. کاهشی که شامل همه داوطلبان کنکور می‌شود. «معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان معیار قبولی در کنکور است»؛ به اعتقاد وزیر آموزش‌وپرورش این روش حق کسی را ضایع نمی‌کند. هر چند چند سالی است سوابق تحصیلی تأثیرشان را بر پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه می‌گذارد؛ تأثیری که در گذشته روی 30درصد نقش‌ ایفا می‌کرده و حالا به 60درصد رسیده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.