نجات 12 گردشگر گمشده از جنگل‌های بابل‌کنار و مشه‌سویی

دوازده گمشده در دو عملیات جداگانه امدادگران هلال‌ احمر بابل و اردبیل از جنگل‌های بابل‌کنار و مشه‌سویی از مرگ نجات یافتند.  

 مأموریت نجات در جنگل مشه‌سویی

ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه روز جمعه، چهارم تیر، طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال‌ احمر گیلان با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر استان اردبیل، مبنی بر گم‌شدن ۳ جوان در جنگل مشه‌سویی بلافاصله یک تیم کوهستان از جمعیت هلال‌ احمر شهرستان نمین متشکل از ۵ نفر با یک دستگاه خودروی آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند.

پس از چندین ساعت جست‌وجو و تلاش نجاتگران، افراد مفقودی پیدا و در سلامت کامل به خانواده‌شان تحویل داده شدند.

طبیعت بکر و دست‌نخورده آب‌گرم مشه‌سویی واقع در جنگل فندقلوی اردبیل همه‌ ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

مشه‌سویی مابین روستا‌های آلادیزگه و گیلده درست در وسط جنگل و در ارتفاع ۶۳۰ متری واقع شده و راه آن مالرو است. از روستای آلادیزگه حدود دو ساعت راه پیاده با سراشیبی تند و از روستای گیلده واقع در کنار جاده ترانزیتی اردبیل-آستارا حدود یک‌ونیم ساعت راه پیاده با سربالایی ملایم دارد.

امدادگران در جست‌وجوی گمشده‌ها

ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه روز جمعه بر اساس گزارش مرکز EOC جمعیت هلال‌ احمر مبنی بر گم شدن تعدادی از گردشگران مازندرانی در منطقه جنگل‌های بابل‌کنار، نجاتگران پایگاه زنده‌یاد عاصمی جمعیت هلال‌ احمر بابل با تجهیزات کامل به منطقه مورد نظر اعزام شدند که پس از هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و دهیاری جست‌وجو را آغاز کردند.

فرزاد امانی، سرتیم عملیات به همراه نجاتگران با همراهی یک مأمور نیروی انتظامی و یک نفر بومی، راهی جنگل‌های بابل‌کنار شدند و پس از چند ساعت جست‌وجو ۹ نفر گردشگر گمشده را پس از تغذیه امدادی به منطقه امن راهنمایی کردند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.