کارمند شرکت، سارق طلای یک میلیاردی مدیر عامل بود

این دزد حرفه‌ای پس از 5 ماه دستگیر شد

کارمند یک شرکت یک میلیارد و 500 میلیون ریال طلای مدیرعامل را از محل کارش سرقت کرد. این کارمند سارق با تلاش مأموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

نوزدهم خردادماه بود که پرونده‌ای مبنی بر سرقت طلا از محل شرکت خصوصی، به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

با دعوت از شاکی، او در خصوص جزئیات سرقت گفت: «شانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته متوجه شدم طلاهایم که در داخل کشوی میز محل کارم در زعفرانیه گذاشته بودم، سرقت شده است. نمی‌دانم چه کسی این کار را کرده و در این خصوص به شخص خاصی مظنون نیستم.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد. در تحقیقات میدانی مشخص شد شاکی مدیرعامل شرکت است و 2 کارمند آقا و خانم دارد. کارمند خانم به اسم مژده چند ماهی است که تسویه حساب کامل کرده و کارمند دیگر به اسم «امید» اظهارات ضدونقیضی دارد. بنابراین اتهامات متوجه کارمند سابق شرکت شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد امید با چند طلافروش در ارتباط است. با دعوت از طلافروشان، یکی از آنها به اسم رضا گفت که از همان ابتدا متوجه سرقتی بودن طلاهای مسروقه شده و طلای مربوطه را زیر قیمت بازار در مقابل پرداخت مبلغ 400 میلیون ریال از امید خریداری کرده است. در ابتدا مبلغ 154 میلیون ریال به او پرداخت و با درخواست فاکتور خرید از امید و با تهدید او مبنی بر معرفی به پلیس از پرداخت الباقی مبلغ خودداری کرده است.

با کشف زوایای جدیدی از پرونده، امید در بازجویی مجدد به ناچار به سرقت از شرکت  و  فروش طلاها به مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه «سیدعلی شریفی»، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی  تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «پس از هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از محل کار مالخر یک حلقه انگشتر سفید رنگ با نگین‌های اصل برلیان متعلق به شاکی کشف شد. متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.