کلاهبرداری با ادعای جذب فالوور

۳۰ مدیر فروشگاه‌های مجازی قربانیان این تبهکار حرفه‌ای بودند

کلاهبرداری که از ۳۰ مدیر فروشگاه‌های مجازی پول به جیب زده بود، از سوی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

چندی پیش فردی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و در شکایتی گفت: «من از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران هستم. چندوقت پیش برای تبلیغات و افزایش دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاهم، با فردی در فضای مجازی آشنا شدم. این فرد مدعی بود که می‌تواند به طور تضمینی تعداد فالوور‌های فروشگاهم را افزایش دهد. برای همین من هم فریب خوردم مبلغ ۲۰ میلیون تومان به حساب او پرداخت کردم، اما متهم پس از دریافت پول به تلفن همراه من پاسخ نداد و متواری شد.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد. در ادامه هویت متهم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، او در مخفیگاهش در یکی از شهر‌های اطراف تهران دستگیر شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی متهم به ۳۰ کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد. همچنین کارشناسان پلیس فتا تعدادی از مالباختگان را نیز شناسایی کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا با اعلام این خبر گفت: «ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده ۴۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است. در حال حاضر نیز کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.»

او در ادامه گفت: «شهروندان به هویت‌های اعلامی در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه‌گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند. تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل یا دریافت خدمات از هرگونه واریز پول یا بیعانه خودداری کنند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.