جنجال در والیبال؛ آلکنو همه کاره است یا هیچ کاره؟!

برخی اتفاقات در روزهای اخیر، تیم ملی والیبال را در آستانه اعزام به المپیک به حاشیه برده است

دعوت از چند بازیکن جدید به اردوی تیم ملی از سوی فدراسیون و خط خوردن برخی که تصور می شد در لیست نهایی المپیک توکیو باشند، باعث به وجود آمدن جنجال پیرامون این تیم المپیکی شده است.

تیم ملی والیبال ایران یکی از بدترین تجربه‌های خود را در لیگ ملت های 2021 با هدایت ولادیمیر آلکنو به دست آورد،‌ روزهای بهم ریخته و پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. به خاطر ضعف در دریافت در جریان لیگ ملت ها، فدراسیون سه بازیکن جدید را به آلکنو معرفی کرد تا وضعیت آن‌ها را هم در تمرینات تیم ملی بررسی کند. اضافه و کم شدن برخی از این بازیکنان در روزهای اخیر حرف و حدیث هایی را برای سرمربی روسی و فدراسیون والیبال به وجود آورده که اصلا در آستانه اعزام به المپیک اتفاق خوبی نیست.

سه بازیکن جدید را چه کسی دعوت کرد؟

فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی سه بازیکنی بودند که از زمان حضور آلکنو در اردوی تیم ملی حضور نداشتند. قائمی که خداحافظی کرده بود، میرزاجانپور که با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد و مرندی نیز از لیست کنار گذاشته شده بود. اما گویا فدراسیون این نفرات را برای تقویت تیم ملی در المپیک به آلکنو معرفی کرد تا تصمیم نهایی را سرمربی روسی بگیرد. این بازیکنان هم تمرینات خود را با تیم والیبال جوانان پیگیری کردند تا روز یکشنبه آلکنو به تهران برسد. سرمربی روسی در همان روز نخست حضورش در تهران، نه تنها بردیا سعادت و محمدطاهر وادی، بلکه فرهاد قائمی را هم از اردو خط زد! این در حالی بود که قائمی 10 روزی بود خیلی جدی تمریناتش را برای حضور در المپیک دنبال می کرد و از خداحافظی خود با دعوت فدراسیون پشیمان شده بود!

افشاگری قائمی؛ آلکنو هیچ کاره است!

بعد از این اتفاق فرهاد قائمی که سال ها در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته و درخشیده، حسابی از کوره در رفت و چند مصاحبه جنجالی انجام داد. او که با ادبیات تندی علیه فدراسیون و مسئولان تیم ملی به صحبت پرداخت، ادعا کرده بود در تصمیم گیری ها آلکنو هیچ کاره است. این در حالی است که سرمربی روسی بارها در دوران حضورش در ایران تاکید کرده که همه تصمیمات را خودش می گیرد و مسئولیتش را هم قبول می کند. البته اینکه سرمربیان خارجی در والیبال ایران نقش پررنگی برای دعوت بازیکنان ندارند، قبلا هم مطرح شده بود، اما به نظر می رسید در دوران آلکنو این حرف و حدیث ها به پایان برسد.

چه کسی لیست المپیکی ها را می دهد؟

در روزهای اخیر چند باری لیست نهایی تیم ملی به صورت غیررسمی از سوی رسانه ها منتشر شده، اما اتفاقاتی که در راه رخ دادن است، با آن لیستی که گفته می شود در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفته هم در تضاد است! مثلا امیرحسین اسفندیار، دریافت کننده جوان تیم ملی که در لیست منتشر شده قرار داشت، جدیدترین خط خورده آلکنو از لیست تیم ملی بود و به تمرینات تیم جوانان اضافه شد. به نظر می رسد ماجرای لیست تیم ملی برای المپیک خیلی پیچیده تر از آن شده که تصور می شد. از میان 18 بازیکنی که در لیگ ملت ها حاضر بودند، تاکنون 5 بازیکن از اردوی تیم ملی خارج شدند، اما هنوز آلکنو باید روی نام چند نفر دیگر هم قلم قرمز بکشد تا ترکیب نهایی ایران برای سفر به توکیو مشخص شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.