قصاص و اعدام برای عامل «رگبار مرگبار» در شرق تهران

این فرد به جرم قتل به قصاص و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد

متهم ردیف اول پرونده تیراندازی به سمت یک قهوه‌خانه، خیابان و پیاده‌رو در محله مسعودیه، به قصاص و اعدام محکوم شد. این تیراندازی منجر به قتل دو نفر شده بود.

شامگاه چهاردهم آذر 98، سرنشینان یک خودروی پژو پارس سفید رنگ با حضور در خیابان اسلام‌آباد منطقه مسگرآباد محله مسعودیه تهران، اقدام به تیراندازی به سمت یک قهوه‌خانه و نیز به رگبار بستن خیابان و پیاده‌رو کردند. آنها پس از دقایقی از محل متواری شدند.

دقایقی پس از این تیراندازی، تیمی از مأموران کلانتری 157 مسعودیه در محل حادثه حاضر شدند.

بر اثر این تیراندازی، جوان 25 ساله‌ای به دلیل اصالت گلوله به ناحیه گردن، صورت و شدت جراحات وارده، جان باخت. این جوان راننده اسنپ و در خودروی خود منتظر مسافرش بود. همچنین در ادامه مرد جوان دیگری نیز که در قهوه‌خانه حضور داشت، مصدوم شد. او نیز پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات به کام مرگ فرو رفت. همچنین در جریان این تیراندازی پسری 13 ساله که در حال عبور از خیابان بود، از ناحیه دست و پا و شکم هدف گلوله فرد مهاجم قرار گرفت و به بیمارستان انتقال یافت.

بررسی‌های بیشتر نشان داد متهمان این پرونده چهار نفر بوده‌اند. آنها از ورامین خود را به صحنه جرم رسانده و قصد انتقام‌جویی از یک فرد را داشتند.

دستگیری پیش از خروج از کشور

برای پیگیری آخرین جزئیات این پرونده، محمدرضا زمانی علویجه؛ وکیل‌مدافع اولیای‌دم یکی از مقتولان این حادثه یعنی راننده اسنپ گفت: «مدتی قبل از این جنایت، فردی در ورامین به قتل رسیده و متهم به قتل این پرونده بازداشت شده بود. در ادامه یکی از دوستان متهم به قتل، در فضای مجازی، به مقتول اهانت می‌کرده است. به همین دلیل چهار نفر از دوستان و بستگان مقتول با هم تصمیم به گوشمالی فرد اهانت‌کننده می‌گیرند. آنها با تهیه سلاح کلاشنیکف و قمه، در آن شب از ورامین راهی محله مسعودیه تهران شده بودند.»

متهمان در ادامه، بدون بررسی اینکه فرد مذکور در محل حضور دارد یا خیر، خیابان، پیاده‌رو و قهوه‌خانه‌ای را که شخص مذکور معمولا در آن حضور داشت، به رگبار گلوله بستند.

تمام متهمان پرونده که سه نفر از آنها پسرعموها و یک نفر از دوستان مقتول ورامینی هستند، با سرعت عمل پلیس آگاهی، شناسایی شدند. آنها چند روز بعد از این حادثه به نقاط مختلف کشور فرار کرده و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته بودند. بعضی از آنها نیز قصد خروج از کشور را داشتند. با این همه آنها در عملیات‌های ضربتی بازداشت شدند. این مجرمان پس از تکمیل تحقیقات، هفته گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

زمانی؛ وکیل‌مدافع اولیای‌دم درباره حکم صادرشده برای متهمان این پرونده گفت: «متهم ردیف اول این پرونده به قصاص و شلاق محکوم شد. سایر متهمان نیز به تناسب به حبس‌های طولانی‌مدت، شلاق و تبعید به نقاط بد آب‌وهوا محکوم شدند.»

او با بیان اینکه متهم ردیف اول در دادگاه انقلاب نیز با عنوان محارب به اعدام محکوم شده است، گفت: «آرای صادره هنوز قطعی نشده و باید در دیوان‌عالی کشور نیز مورد رسیدگی قرار گیرد. پرونده در آستانه ارسال به دیوان‌عالی کشور است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.