گلوله‌باران مأمور کلانتری در خیابان جردن

استوار یاسر طاهری دومین شهید کلانتری در مرداد است

مأمور کلانتری باز هم قربانی شد؛ مأمور وظیفه‌شناسی که در حال تعقیب‌وگریز مجرمان بود، با شلیک گلوله به شهادت رسید. او به راننده یک خودروی وانت مظنون شده بود و همین ظن به یک تعقیب و گریز و درنهایت شلیک‎‌های پی ‌در پی تبهکاران در خیابان منجر شد. استوار یاسر طاهری دومین شهید مأمور کلانتری در مرداد است. هشت روز پیش بود که یک سربازوظیفه نیز هنگام انتقال یک سارق به دادسرا با ضربات چاقو جان خودش را از دست داد؛ مأمورانی که در پی انجام وظیفه‌‎شان جان خود را کف دست‌شان می‌گذارند. دستگیری، حفظ امنیت و آرامش مردم برایشان از هر چیزی مهم‌تر است؛ حتی جان‌شان. به همین دلیل است که حالا برای دومین‌بار مأمور دیگری هنگام دستگیری مجرم جانش را از دست داد.

این ماجرا به شنبه‌شب برمی‌گردد. در پی وقوع چندین سرقت منزل در محدوده کلانتری گاندی، دستگیری عاملان این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری قرار داده شد تا اینکه ساعت 22 و 10 دقیقه شنبه‌شب گذشته واحد گشت کلانتری 103 گاندی به یک خودروی وانت در خیابان جردن مظنون شد.

شلیک‌های مرگبار

آنها برای بررسی موضوع به خودرو نزدیک شدند. راننده خودرو به محض مشاهده مأمور کلانتری به‌سرعت از محل متواری شد. مأموران کلانتری نیز اقدام به تعقیب خودرو کردند. پس از دقایقی تعقیب و گریز در حالی که برای لحظاتی خودروی مظنونان در گره ترافیکی متوقف شده بود، مأمور گشت کلانتری برای بررسی موضوع به خودرو مورد نظر نزدیک شد. در این لحظه بود که از پشت هدف چند گلوله سرنشینان خودروی مشکی‌رنگی قرار گرفت. همدستان راننده وانت در خودروی مشکی‌رنگ بودند. استوار به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

مأمور وظیفه‌شناس استوار یاسر طاهری که از مأموران شجاع، دلیر، پرتلاش و مسئولیت‌شناس کلانتری 103 گاندی بود، پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده و شدت خونریزی به شهادت رسید.

لازم به ذکر است که سرنخ‌هایی از مظنونان این پرونده در دست است و تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

یک شهید دیگر

این در حالی است که نهم مرداد نیز سرباز وظیفه کلانتری هنگام اجرای مأموریت به شهادت رسید. سارقی که با بی‌رحمی سرباز کلانتری را با چاقو زد و فرار کرد. این ماجرا نیز به صبح روز شنبه، نهم مرداد برمی‌گردد. وقتی مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا هنگام گشت‌زنی یک سارق را بازداشت کردند، همان روز و قبل از انتقال متهم به کلانتری زمانی که سرباز وظیفه متهم جوان را از دادسرا بیرون آورد تا سوار بر خودرو به کلانتری منتقل کند، او مدعی شد که گرسنه است. او از سرباز خواست تا برای او غذا تهیه کند.

خریدن ساندویچ پیش از شهادت

با توجه به اینکه اغذیه‌فروشی در نزدیکی دادسرا بود، سرباز نوزده ساله به نام عبدالجبار مختوم‌نژاد برای متهم سی‎‌وچهار ساله غذا تهیه کرد. او دستبندش را باز کرد تا متهم بتواند به راحتی غذایش را بخورد؛ اما متهم جوان با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود، چندین ضربه به سرباز زد و درنهایت نیز پا به فرار گذاشت. سرباز وظیفه به بیمارستان منتقل شد. با این حال به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. با شهادت عبدالجبار مختوم‌نژاد موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز برای دستگیری این قاتل وارد عمل شدند. درنهایت نیز با انجام تحقیقات فنی کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی متهم جوان در شهرستان کرج شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.