کیوسک روزنامه‌های جهان؛ هیاهوی خروج آمریکا از افغانستان

مهم‌ترین رویدادهای منتشر شده در روزنامه‌های جهان؛ سه‌شنبه 31 آگوست 2021

عکس یک نیویورک تایمز جشن هوابردهای طالبان بر فراز آسمان کابل را نشان می‌دهد، دقیقا بعد از خروج آخرین هواپیمای نظامی آمریکایی از خاک این کشور.

 نیویورک تایمز

«بیرون کشیدن رسمی در واپسین ساعت‌های مهلت آمریکایی‌ها با آخرین هواپیما» تیتر یک نیویورک تایمز به پایان عملیات خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان بعد از 20 سال حضور نظامی، اشاره کرده است.

عکس یک این روزنامه جشن هوابردهای طالبان در نیمه شب سه‌شنبه بر فراز آسمان کابل را نشان می‌دهد دقیقا بعد از خروج آخرین نیروهای نظامی آمریکایی از خاک این کشور .

 

واشنگتن پست

«آمریکا، افغانستان را ترک کرد» واشنگتن پست با این تیتر، در عکس یک خود آخرین هواپیمای نظامی آمریکایی را بعد از صعود از خاک افغانستان به تصویر کشیده است. این روزنامه در تحلیلی آورده است «جنگ همیشگی» شاید تمام شده باشد اما برای بایدن فازهای جدید خطر ظهور خواهد کرد.

این روزنامه همچنین در مقاله‌ای دیگر مدعی شده که آخرین هواپیمای آمریکایی، افغانستان را ترک کرد ولی تلاش‌ها برای خروج مردم ادامه خواهد داشت.

 

گاردین

گاردین در صفحه نخست نوشته با خروج آمریکا «هرج و مرج و خونریزی» در افغانستان بوجود آمد؛ این در حالی است که پنتاگون در حال بررسی گزارش‌های تلفات غیرنظامیان در حمله بمب‌گذار انتحاری به هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در کابل بوده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده در موقعیتی نیست که در مورد کشته شدن 9 نفر از یک خانواده ، از جمله هفت کودک، در حمله روز یکشنبه مجادله کند.

گزارش دیگر گاردین به تلاش نخست‌وزیر انگلیس برای تسریع در خروج 7 هزار نظامی بریتانیایی از افغانستان اشاره کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.