کشف گنج نفیس چند هزار ساله در زاهدان

در بازرسی از انبار ۱۵ ظرف سفالی عتیقه، دو قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸ انگشتر و انواع تسبیح، ۲۱ قطعه سنگ کوچک کشف شد

اشیا و عتیقه‌های چند هزار ساله متعلق به عصر آهن توسط ماموران انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان در زاهدان کشف شد.

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیای تاریخی توسط فردی در زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت. ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیرمجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.»

برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهيد

فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: «ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۵ عدد ظروف سفالی عتیقه، دو عدد قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸ عدد انگشتر و انواع تسبیح، ۲۱ قطعه سنگ کوچک تراشیده‌شده تزیینی و ارزشی را کشف کردند. بر اساس اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه‌جات کشف‌شده مربوط به دو تا سه هزار سال قبل و عصر آهن است.»

او با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی شده و پرونده در حال رسیدگی است، افزود: «اشیای عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود. پلیس با افرادی که بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت‌های غیرقانونی خود به تاراج ببرند، به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند. از شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز انتظار می‌رود برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.