6 مبتلا 4 میلیون نفر را خانه‌نشین کردند!

چین پس از شناسایی 6 مورد ابتلا به کووید، شهر 4میلیون نفری لانژو را قفل کرد

چین پس از شناسایی 6 مورد ابتلا به کووید، شهر 4میلیون نفری لانژو را در وضعیت قرنطینه قرار داد. به ساکنان لانژو در استان گانسو، گفته شد در خانه بمانند، زیرا اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مسیرهای راه‌آهن کلیدی به حالت تعلیق درآمده است. پکن کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌ای هنگام شناسایی نخستین موارد ابتلا به کووید-19 در چین، در اواخر سال 2019 اِعمال کرد، که باعث شد تعداد موارد ابتلا قطره‌چکانی شود و چرخ اقتصاد بچرخد.

چین شهری 4میلیونی را در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرنطینه قرار داده و به ساکنان آن گفته شده جز در مواقع اضطراری خانه را ترک نکنند.

پکن کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌ای در هفته‌های پس از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کووید-19 در چین، در اواخر سال 2019 اِعمال کرد، که باعث شد تعداد موارد ابتلا  قطره‌چکانی شود و چرخ اقتصاد بچرخد.

در حالی که سایر نقاط جهان در حال بازگشایی هستند و تلاش می‌کنند راه‌هایی برای زندگی با این ویروس بیابند، چین رویکرد «کووید صفر» را حفظ کرده که شامل قرنطینه‌های محلی شدیدی است که حتی با پیدا شدن تعداد انگشت‌شماری از موارد ابتلا، اِعمال شده است.

محدودیت‌های روز سه‌شنبه، 26 اکتبر، در حالی اِعمال شد که چین ۲۹ مورد ابتلای داخلی جدید گزارش کرد؛ از جمله ۶ مورد در شهر لانژو، مرکز استانِ شمال‌غربی گانسو.

مقامات در بیانیه‌ای اعلام کردند که ساکنان لانژو باید در خانه بمانند. مقامات گفتند «ورود و خروج ساکنان» به‌شدت کنترل خواهد شد و محدود به موارد ضروری یا درمان پزشکی خواهد بود. خدمات اتوبوس و تاکسی پیش از این در شهر به حالت تعلیق درآمده بود و رسانه‌های دولتی روز سه‌شنبه گفتند که ایستگاه لانژو حرکت بیش از 70 قطار را به حالت تعلیق درآورده است؛ از جمله مسیرهای اصلی به شهرهای بزرگ مانند پکن و شی‌آن. پروازها هم به لانژو لغو شده است.

در حالی که سایر نقاط جهان در حال بازگشایی هستند و تلاش می‌کنند راه‌هایی برای زندگی ویروس کرونا بیابند، چین رویکرد «کووید صفر» را حفظ کرده که شامل قرنطینه‌های محلی شدیدی است که حتی با پیدا شدن تعداد انگشت‌شماری از موارد ابتلا، اِعمال شده است.

احتمال افزایش موارد ابتلا 

شیوع اخیر کووید در چین از نوع کرونای دلتاست. مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که ممکن است موارد ابتلای بیشتری ظاهر شود، در حالی که آزمایش‌ها در روزهای آینده برای مبارزه با شیوع اخیر بیماری -که به گروهی از گردشگران داخلی که از شانگهای به چندین استان دیگر سفر کرده‌اند، مرتبط است- افزایش می‌یابد.

دستورات سخت‌گیرانه ماندن در خانه قبلا در مورد ده‌ها هزار نفر در شمال چین اِعمال شده است. در پکن -که سه مورد جدید ابتلا در روز سه‌شنبه گزارش کرد- دسترسی به مکان‌های توریستی محدود و به ساکنان توصیه شده است شهر را ترک نکنند مگر در موارد ضروری.

آزمایش‌های جمعی در 11 استان در حال انجام است و مقامات بسیاری از تورهای بین‌استانی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در حالی که تعداد مبتلایان در این کشور در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار کم است، مقامات مصمم هستند تا شیوع اخیر را فرو بنشانند، در حالی که تا بازی‌های المپیک زمستانی پکن هم 100 روز باقی مانده است.

در چین، مقاماتی که تصور می‌شود در کنترل کووید شکست خورده‌اند، اغلب از سِمت خود برکنار یا مجازات می‌شوند.

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.