ببینید | 4 کشته و یک زخمی برای تولید حلوا شکری

انفجار شبانگاهی شهرک صنعتی کلات منجر به مرگ ۴ نفر و مصدومیت شدید یک نفر شد. این را آتشپاد دوم مهدی رضایی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد می‌گوید.

او در ادامه گفت: حادثه شب گذشته در شهرک صنعتی کلات بر اثر انفجار یک دیگ بخار به وقوع پیوسته است. تعدادی از کارشناسان در حال نصب دیگ بخار و طی مراحل فنی نصب و تست دستگاه بودند برای راه اندازی خط تولید حلواشکری بودند که دیگ بخار منفجر شده است.

۴ نفر در این حادثه جان باختند و یک مصدوم حادثه نیز با شرایط نامناسب و سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شد که حال وی بسیار وخیم بود.

خسارت وارده در این حادثه سنگین است. کارشناسی درباره علت وقوع حادثه با حضور نماینده مقام قضایی و عوامل آتش نشانی مستقر در منطقه در دست بررسی است.

 

حادثه ای مشابه

10 بهمن ماه هم آتش‌سوزی گسترده ای در کارخانه محصولات شوینده مشهد رخ داد. 80  آتش نشان مشهدی برای مهار این  آتش سوزی مهیب  در جاده مشهد به چناران  به محل آتش سوزی اعزام شده بودند.

در پی تماس تلفنی با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از درون یک مجموعه تولیدی به وسعت تقریبی یک هزار متر مربع ، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه های اطفاء حریق و امداد و نجات ایستگاه‌های مختلف را به محل حادثه در جاده قدیم مشهد به قوچان اعزام کرد.

با حضور آتش نشانان در محل مشخص شد این آتش سوزی مهیب که دود ناشی از آن از کیلومتر ها دورتر قابل مشاهده بود، در قسمت تولید محصولات شوینده و بهداشتی به وقوع پیوسته و حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌های این مکان و انبارهای مواد اولیه و تولید شده و سایر خطوط تولید این کارخانه بود که بلافاصله آتش نشانان از چندین جهت با محاصره آتش، عملیات اطفاء حریق را آغاز و پس از تلاشی نفسگیر و طاقت فرسا موفق به مهار و خاموش کردن کامل آتش‌سوزی شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.