ردیابی جت شخصی ایلان ماسک با یک بات توییتر

پیشنهاد رشوه ایلان ماسک به یک دانشجو برای پاک کردن یک بات توییتری

یک دانشجوی ۱۹ ساله اهل فلوریدای آمریکا ربات توییتری ساخته است که پروازهای جت شخصی ایلان ماسک را رصد می‌کند و آنها را توییت می‌کند

یک دانشجوی ۱۹ ساله اهل فلوریدای آمریکا ربات توییتری ساخته است که پروازهای جت شخصی ایلان ماسک را رصد می‌کند و آنها را توییت می‌کند.

اما ایلان ماسک از این موضوع خوشش نیامده و با پیشنهاد پول، قصد داشت که این ربات رو تعطیل کند اما صاحب ربات توییتری این پیشنهاد را قبول نکرد!

آقای Jack Sweeney که گیک هوافضا و یکی از طرفدارای ایلان ماسک است سال پیش تصمیم گرفت بات‌هایی درست کند که پرواز جت شخصی ثروتمندانی نظیر ایلان ماسک، جف بزوس و بیل گیتس را رصد کرده و آنها را توییت می‌کنند.

از قضا به لطف محبوبیت بالای ایلان ماسک، باتی که مختص پروازهای جت شخصی ایلان ماسک هست و ElonJet نام دارد، بسیار بیشتر از بقیه بات‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفت و در حال حاضر بیش از ۲۲۱هزار فالوور دارد.

این بات‌ها از اطلاعات عمومی که هواپیماها ارسال می‌کنند (ADS–B) برای رصد پروازها استفاده کرده و از هیچ اطلاعات خصوصی برای انجام این کار بهره نمی‌برند، بنابراین کارکرد آنها قانونی است.

اما ایلان ماسک که از این موضوع راضی نبوده، به سازنده این بات در توییتر پیام فرستاده و با پیشنهاد پرداخت ۵۰۰۰دلار، از او درخواست تعطیل کردن این ربات را کرده چون ممکن است برای او مشکلات امنیتی ایجاد کند.

بعد از بحث هایی این دو بر سر نحوه کار این بات و بعد از درخواست ایلان ماسک، این فرد به ایلان ماسک می‌گوید که این رقم را به ۵۰هزار دلار افزایش داده تا کمک خرج دانشگاهش هم باشد و اگر ممکن است یک خودرو تسلا نیز به آن اضافه کند.

ایلان ماسک هم گفته که به این پیشنهاد فکر خواهد کرد ولی دیگر پیامی نفرستاده است.

این فرد هم بعد از گذشت مدتی از ناپدید شدن ایلان ماسک، قضیه را رسانه‌ای کرده و گفته با اینکه این بات برایش سودهایی هم داشته و به واسطه آن توسط شرکتی به اسم Uberjet هم استخدام شده اما برای این ربات زحمت کشیده و ۵هزار دلار برای تعطیل کردن این بات و جنبه سرگرمی کار کردن روی آن، کافی نیست.

بعد از این موضوع ظاهراً ایلان ماسک با استفاده از قوانینی که برای مخفی کردن اطلاعات دقیق هواپیماها در هنگام ارسال اطلاعات به پایگاه های زمینی وجود دارد (PIA)، برخی اطلاعات جت شخصی‌اش را مخفی کرده است.

ولی این فرد به لطف اطلاعاتی که از نحوه کار این سیستم ها دارد، توانسته با cross-reference کردن اطلاعات از منابع عمومی مختلف، باز هم پرواز جت شخصی ایلان ماسک را تشخیص داده و به فعالیت باتش ادامه دهد.

منبع:
Tech Tube

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.