پاستو کووک حریف امیکرون؟!

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: پاستوکووک در کوبا در مقابل واریانت بتا و در ایران در مقابل واریانت دلتا مورد آزمایش قرار گرفته و 96 درصد ایمنی‌زایی داشته است. همه‌گیری کرونا باعث شده یکی از بی‌خطرترین واکسن دنیا را تولید کنیم.

شهروندآنلاین- تزریق واکسن پاستوکووک ایمنی صددرصدی در برابر سویه امیکرون ایجاد می‌کند. خبری که رئیس انستیتو پاستور ایران از آن گفته. «این واکسن مجوز مصرف برای بزرگسالان و کودکان دارد.»

به گفته علیرضا بیگلری پاستوکووک بی‌خطرترین واکسن علیه کروناست. «برنامه ما آن بود، افرادی که 2 دز این واکسن را تزریق می‌کنند برای دز سوم پاستوکووک پلاس را تزریق کنند.»

به گفته بیگلری کودکان زیر 18 سال نیز تزریق 2 دز کافی است. «پاستوکووک در کوبا در مقابل واریانت بتا و در ایران در مقابل واریانت دلتا مورد آزمایش قرار گرفته و 96 درصد ایمنی‌زایی داشته است. همه‌گیری کرونا باعث شده یکی از بی‌خطرترین واکسن دنیا را تولید کنیم.»

به گفته بیگلری، فناوری واکسن پاستوکووک در دنیا منحصر به فرد بوده و تنها واکسنی است که در دنیا بی‌نظیر و از دز بوستر برخوردار است. «بهترین کار برای پیشگیری از انتقال اومیکرون در جامعه، قرنطینه و دور ماندن از سایر افراد خانواده و استفاده از ماسک است.  حتی کسانی که واکسن زده‌اند، نباید تصور کنند که می‌توانند بدون ماسک در جامعه تردد کنند.»

بیگلری گفت: «در پایان سال ۹۸، توانستیم شبکه آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹ را برای ۷۰ آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم و اکنون، امکان صادرات کیت‌های داخلی تشخیص کرونا را نیز داریم، ایجاد شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا در اوج محدودیت‌ها یک فرصت برای کشور بود و ما از سلامت مردم دفاع می‌کنیم و تولیدات خود را افزایش می‌دهیم.»

تزریق دز چهارم واکسن پاستوکووک

با توجه به اینکه اومیکرون قدرت انتقال‌پذیری بالایی دارد، دز چهارم واکسن پاستوکووک نیز تزریق خواهد شد. افرادی که سه دز پاستوکووک و پاستوکووک پلاس دریافت کرده‌اند، بعد از 6ماه می‌توانند دزچهارم (دز آخر) را تزریق کنند. «کمیته ملی واکسیناسیون پذیرفته که پاستوکووک پلاس به عنوان دز یادآور بسیاری از واکسن‌ها استفاده شود به همین دلیل، درخواست کردیم که این واکسن بیشتر تولید شود.»

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران، کمیته ملی واکسیناسیون پذیرفته که پاستوکووک پلاس به عنوان دز یادآور بسیاری از واکسن‌ها استفاده شود به همین دلیل، درخواست کردیم که این واکسن بیشتر تولید شود. بنابراین برای پاییز امسال، حدود 15 میلیون دز تولید واکسن پیش‌بینی شد. با توجه به اینکه این واکسن برای کودکان نیز مجوز مصرف داشت، از این تعداد پنج میلیون دز را پاستوکووک پلاس تولید کردیم تا کمبودی وجود نداشته باشد. «با توجه به اینکه بیش از 60 میلیون نفر در ایران واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا تزریق کرده‌اند. به سفارش وزارت بهداشت، دز سوم واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس را بیشتر تولید خواهیم کرد.»

بیگلری ادامه می‌دهد: «کارآزمایی فاز سوم این واکسن در هشت شهر با ۲۴ هزار داوطلب انجام شده و ایمنی پاستوکووک در برابر بروز شدید کرونا ثابت شده است. در پلتفرم واکسن از زیر ساختی استفاده شده که قابلیت تزریق برای کودکان بالای ۹ سال را دارد.»

بیگلری با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۸، توانستیم شبکه آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹ را برای ۷۰ آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم و اکنون، امکان صادرات کیت‌های داخلی تشخیص کرونا را نیز داریم، می‌گوید: «ایجاد شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا در اوج محدودیت‌ها یک فرصت برای کشور بود و ما از سلامت مردم دفاع می‌کنیم و تولیدات خود را افزایش می‌دهیم.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.