سالمرگ سُراینده «ایمان بیاوریم به‌آغاز فصل‌سرد»

55 ‌سال پیش، برابر 24 بهمن 1345، فروغ‌ فرخزاد، شاعره معاصر ایرانی در پی سانحه رانندگی درگذشت

فروغ هنگام مرگ 32 سال داشت و پیکرش در گورستان ‏ظهیرالدوله به خاک سپرده شد. او با مجموعه‌های «اسیر»، «دیوار» و «عصیان» در قالب شعر نیمایی کار خود را آغاز کرد. سپس با انتشار مجموعه‌های «تولدی دیگر» و «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» تحسین همگان را برانگیخت و جایگاه خود را در شعر معاصر ایران تثبیت کرد.

شهروند آنلاین| در آیین تشییع ‏فروغ چهره‌هایی چون بهرام بیضایی، سیاوش کسرایی، احمد شاملو، مهدی‎ ‎اخوان ثالث، جلال آل‌احمد، صادق چوبک، ابراهیم ‏گلستان، هوشنگ ابتهاج، غلامحسین ساعدی، پری صابری، محمدعلی سپانلو، اکبر رادی، انجوی شیرازی، سیروس طاهباز، و… حضور داشتند.

در بخشی از گزارش مفصل مجله «سپید و سیاه» از روز خاکسپاری می‌خوانیم: پیکر فروغ سرانجام بعد از ساعت‌ها تاخیر در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه روی شانه‌های احمد شاملو، سیاوش کسرایی، مهدی اخوان ثالث، سایه، ساعدی و چند نفر دیگر به آرامگاه ابدی می‌رسد.

انجوی شیرازی رفته روی سکوی گور ملک‌الشعرای بهار و دارد برای مردم حرف می‌زند… فروغ را در آرامگاه ابدی‌اش به خاک می‌سپارند. همزمان برف می‌بارد و صدای مادر فروغ در فضا می‌پیچد که «فروغ جان، برخیز. تو برف را دوست ‌داشتی. این هم برف…».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.