پیکر بی جان کوهنورد پیدا شد

۱۰ ساعت جست‌وجو برای نجات فرد گمشده در ارتفاعات دارآباد تهران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران: با تلاش امدادگران پیکر کوهنورد سقوط کرده در محدوده آبشار چال مگس دارآباد‌ تهران، پس از ساعت‌ها جست‌وجو پیدا شد.

شاهین فتحی با اعلام این خبر گفت: ساعت ۱۳ روز چهارشنبه سوم فروردین ماه، در پی اعلام مردمی به سامانه ندای امداد و نجات ۱۱۲، مبنی بر مشاهده تعدادی تجهیزات کوهنوردی در ارتفاعات دارآباد تهران، بلافاصله مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران این گزارش را به تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شمیرانات برای اعزام به محل حادثه ابلاغ کرد.

وی افزود: تیم اعزامی پس از جست‌وجو و بهره گیری از اطلاعات کوهنوردان حاضر در منطقه توانست پیکر یک مرد کوهنورد و تقریبا ۴۰ ساله را در محدوده آبشار چال مگس دارآباد‌ پیدا کند.

فتحی با بیان اینکه پیکر این کوهنورد در پایین ترین نقطه‌ی یک رودخانه در انتهای دره قرار گرفته بود گفت: امدادگران پس از ۱۰ ساعت تلاش با ایجاد کارگاه فنی طناب کشی توانستند با انتقال این کوهنورد به بالای دره، پیکر او را تحویل عوامل شهرداری و انتظامی دهند.

لازم به ذکر است که هلال احمر استان تهران در ارتفاعات شمال تهران که بیشتر آن در شهرستان شمیرانات واقع شده است، دارای ۳ پایگاه امداد و نجات کوهستان می باشد که با استقرار نجاتگران کادر و داوطلب تخصصی در این پایگاه ها، به حادثه دیدگان محدوده شرقی قله توچال خدمت رسانی می کند.

شهروندان در صورت مواجهه با حوادثی در ارتفاعات و جاده ها می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ (ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر) جهت امدادرسانی موردنیاز، تماس حاصل کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.