راه‌اندازی قرارگاه امین برای مقابله با احتکار

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دستور ویژه به همه واحد‌های عملیاتی، صادر و درخواست برخورد قاطع با سودجویانی که امنیت غذایی و معیشتی مردم را تهدید می‌کنند، داده شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مضاعف فرماندهی انتظامی و کسب موفقیت‌های خوب در استان هرمزگان اظهار کرد: طبق گزارشات واصل شده و نظارت‌های ستادی صورت گرفته، وضعیت استان خوب و مناسب است و توانسته اند با ظرفیت‌های در اختیار، بیشترین خدمت را برای مردم عزیز داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز، امنیت مردم خط قرمز ما است، افزود: تمام تلاش همکاران انتظامی استان هرمزگان، ارتقای این آرامش و امنیت در استان است و شاخص‌ها نشان دهنده این است که در تمام جرایم، اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت گرفته و پیشرفت‌های خوبی را در استان داشته اند.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین تصریح کرد: استفاده از نیرو‌های مجرب، آموزش دیده، حرفه‌ای و تجهیزات به روز و استفاده از فناوری‌های نوین و اقداماتی که صورت گرفته، همه و همه نشانگر این است که همکاران تلاش خوبی را به کار گرفته اند البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: انتظامی و دریابانی استان هرمزگان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کشفیات خوبی داشته اند به گونه‌ای که در این چند ماهه اخیر، بیش از ده‌ها تن مواد مخدر و مقادیر بسیار بالایی از کالا‌های مورد نیاز مردم و همچنین بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف کرده اند؛ امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و از قاچاق سوخت و همچنین مواد مورد نیاز مردم پیشگیری شود؛ البته در این چند روز گذشته هم این کار با شدت بیشتری صورت گرفته است و کشفیات بسیار خوبی را داشته ایم.

سردار اشتری تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کالا‌های مورد نیاز مردم متاسفانه در داخل کشور احتکار شده که بیش از این که از کشور استفاده شود در انبار‌ها احتکار می‌شود که با اشراف و رصد صورت گرفته، همکاران ما موفق به شناسایی این انبار‌ها و برگرداندن کالا‌های مورد نیاز به مردم شده اند.

وی گفت: در موضوع گمرکات نیز پلیس حضور فعالی دارد البته همچنان نیازمند زیرساخت‌ها و سامانه‌های لازم هستیم که آن هم باید در اختیار انتظامی قرار گیرد، ولی با این حال هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و کشفیات خوبی هم در حوزه مواد مخدر و پیش ساز‌ها در گمرکات و گلوگاه‌ها داشته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی با افرادی که به هر نحوی معیشت و امنیت غذایی مردم را تهدید کنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

سردار اشتری دسترسی پلیس به سامانه‌های تولید کالا‌های اساسی ضروری است و انتظار می‌رود سازمان‌های ذیربط در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این چند روز اخیر ۶ مرحله طرح منطقه‌ای و استانی در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و مازندران اجرا شده است، گفت: در یک ماهه اخیر حدود ۱۵ هزار تن کالا‌های اساسی به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کشف و ۱۲۱ متهم دستگیر و در فرآیند رسیدگی قضائی قرار گرفتند.

ارشدترین مقام انتظامی کشور عنوان داشت: پلیس در سال گذشته در یکی از استان‌ها یک پرونده توزیع آرد خارج از شبکه را شناسایی و موفق به کشف ۳۳۰ هزار تن آرد و ۷۶ متهم اعم از مدیران و کارکنان ذیربط شد.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: تلاش عده‌ای فرصت طلب برای سوءاستفاده از هر فرصتی برای نیل به مقاصد و منافع مادی در شرایط فعلی است و عده‌ای هم در صدد احتکار کالا‌های اساسی با هدف کسب منافع مالی هستند و به همین خاطر دستور ویژه به همه واحد‌های عملیاتی، صادر و درخواست برخورد قاطع با سودجویانی که امنیت غذایی و معیشتی مردم را تهدید می‌کنند، داده شده است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در این زمینه قرارگاه امین با هدف مبارزه با احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالا‌های اساسی و معیشت محور در پلیس تشکیل شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.