ایالات متحده زیر سایه کووید/ هشدار قطع برق به میلیون‌ها نفر در بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 30 می 2022

در روزنامه‌های جهان می‌خوانیم: هشدار به میلیون‌ها نفر در بریتانیا درباره قطع برق؛ تقاضای بازماندگان دانش‌آموزان کشته‌شده در تگزاس از جو بایدن: «ما به کمک نیاز داریم! کاری بکنید!» و سایه انداختن شبح کووید بر تابستان ایالات متحده.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین برخی از روزنامه‌های جهان در روز دوشنبه، 30 می، به شرح زیر است:

تایمز

«هشدار به میلیون‌ها نفر درباره قطع برق» عنوان گزارش اصلی روزنامه تایمز انگلیس است. این گزارش درباره  6  میلیون خانوار انگلیسی می‌گوید که به‌طور بالقوه با قطع برق در زمستان امسال به دلیل حمله روسیه به اوکراین روبه‌رو هستند.

تایمز گزارش می‌دهد که اگر روسیه آماده قطع منابع انرژی بیشتری به روی اروپا شود، 6 میلیون خانوار بریتانیایی ممکن است در زمستان امسال با خاموشی روبه‌رو شوند!

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز از تسلای جو بایدن به داغدیدگان تراژدی تگزاس گفته است با این تیتر: «رئیس‌جمهوری به مدرسه محل تیراندازی سفر کرد و این تقاضا را شنید: کاری انجام دهید».

در گزارش آمده: «برای دومین‌بار در کمتر از دو هفته، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه در جمع آمریکایی‌هایی که غرق در غم و اندوه بودند، حاضر شد و به  خانواده‌های قربانیان تیراندازی جمعی دیگری، تسلیت گفت. در خارج از مدرسه ابتدایی راب (Robb)، جایی که هفته گذشته 19 دانش‌آموز و دو معلم کشته شدند، جو بایدن و بانوی اول، جیل بایدن، جلوی عکس‌های قربانیان ایستادند، روی عکس‌ها دست کشیدند و نام آنها را خواندند.

در حالی که بایدن با بازماندگان همدلی می‌کرد، برخی از حاضران گفتند که علاوه بر این، آنها انتظار اقدام دارند. «ما به کمک نیاز داریم! کاری بکنید!» یک نفر هنگامی که بایدن و فرماندار تگزاس به محل یادبود نزدیک شدند، فریاد زد.»

تصویر اصلی جو و جیل بایدن، رئیس‌جمهوری و بانوی اول آمریکا، را نشان می‌دهد که هفته گذشته در مراسم یادبود قربانیان تیراندازی جمعی (mass shooting) در شهر اوالده، تگزاس شرکت کردند.

واشینگتن‌پست

«کووید بر تابستانی دیگر سایه می‌اندازد» عنوان گزارشی در صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده است: «برای سومین سال، آمریکایی‌ها به استقبال تابستانی می‌روند که شبح کووید-19 بر آن سایه انداخته است؛ این در حالی است که موارد ابتلا به این بیماری و بستری‌شدگان در سراسر کشور در حال افزایش است.

ایالات متحده بیش از 100 هزار ابتلا در روز -حداقل پنج برابر بیشتر از همین مقطع زمانی در سال گذشته- ثبت می‌کند، در حالی که هنوز با مسری‌ترین انواع این ویروس در حال مقابله است.

تحقیقات جدید می‌گوید به نظر می‌رسد مصونیت ایجادشده در نتیجه شیوع زمستانی، محافظت اندکی در برابر انواع آخر این ویروس ایجاد کرده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.